تولید محتوا در لینکدین + راهنمای جامع

لینکدین یک شبکه‌ اجتماعی بسیار حرفه‌ای است که اغلب برای بهبود کسب و کارها و آشنایی دیگران با آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در لینکدین نیز قوانینی برای تولید محتوا وجود دارد که باید رعایت شود. در واقع بدون در نظر گرفتن این نکات، حضور در فضای لینکدین ارزشی نخواهد داشت. از آنجایی که بخشی از محتواهای تولید شده توسط تیم سرومارکتینگ، مربوط به لینکدین است، می‌خواهیم در این مطلب در مورد روش‌های تولید محتوا و فعالیت در این پلتفرم بپردازیم.

در لینکدین چه خبر است؟

در فضای لینکدین تنها یک کسب و کار مشخص را نمی‌بینید. افراد مختلف با زمینه‌های کاری متفاوت در این پلتفرم فعالیت کرده و با هم آشنا می‌شوند. حضور در این شبکه و قرار دادن رزومه کاری و محتواهای مناسب و منظم در صفحه مخصوص به هر فرد یا شرکت می‌تواند به پیدا کردن شغل، کارمندان، برندسازی و جذب مشتریان بیشتر به آنها کمک کند. بنابراین هم برای استفاده شخصی، هم شرکت‌های نوپا و استارت آپ‌ها و هم کسب و کارهای بزرگ مناسب است. اما برای موفق شدن در این فضا نیاز به تولید محتوای هدفمند خواهید داشت که در ادامه به نکات اصلی آن اشاره می‌کنیم:

۱. اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید…

با ترسیم هدف‌های خود، یک استراتژی مشخص را برای محتوای لینکدین ارائه دهید. این اهداف می‌توانند در موارد زیر خلاصه شوند:

  • معرفی کسب و کار خود به مشتریان بالقوه با تعداد بیشتر
  • به اشتراک گذاری منابع شرکت برای برندسازی
  • ایجاد اعتماد و اعتبار برای جلب مشتریان بیشتر
  • افزایش مشتریان وفادار
  • پیدا کردن شغل و ارائه نمونه کار

هنگامی که اهداف خود را مشخص کنید، می‌توانید در مورد نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید، تصمیم‌گیری کنید. برای مثال، اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ شرکت شما، می‌تواند به برندسازی بهتر کمک کند.

تولید محتوا در لینکدین + راهنمای جامع

۲. مخاطبان لینکدین خود را بشناسید…

در مرحله بعدی، باید به دنبال روشی بگردید که بتوانید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید. تجزیه و تحلیل مخاطبان لینکدین می‌تواند در روند تولید محتوای ارزشمند به شما کمک کند. برای دسترسی به این اطلاعات، به صفحه لینکدین خود بروید و Followers را از منوی کشویی Analytics انتخاب کنید. ویژگی‌هایی که در مورد علایق، عملکرد شغلی، سابقه کار و موقعیت مکانی آنها وجود دارد، را استخراج کنید.

روش دیگر شناسایی مخاطبان نیز استفاده از نظرسنجی‌های لینکدین است. با پرسیدن سوالاتتان می‌توانید مسیر خوبی را برای انجام تحقیقات بازار در لینکدین پیدا کنید. البته ممکن است فالورهای شما نخواهند برای پاسخ به سولات شما زمان زیادی را صرف کنند، بنابراین بهتر است از سوالات ۴ گزینه‌ای استفاده کنید.

۳. محتواهای نوشتاری طولانی را منتشر کنید…

در صفحه لینکدین خود، حداقل دو بار در هفته یک محتوای بلند را منتشر کنید. حتی در صورت تمایل می‌توانید این کار را به صورت روزانه انجام دهید. شما می‌توانید با سه روش محتواهای طولانی را در پروفایل لینکدین خود منتشر کنید:

  • LinkedIn Document Posts: با اسناد LinkedIn، می‌توانید فایل‌های PDF را پست کنید تا دنبال کنندگانتان آنها را دانلود و در زمان مناسب بخوانند. این اسناد می‌تواند تا ۳۰۰ صفحه هم باشد.
  • LinkedIn Articles: اگر می‌خواهید محتوایی به سبک وبلاگ را به اشتراک بگذارید، می‌توانید تا حداکثر ۱۱۰۰۰۰ کاراکتر را در صفحه لینکدین خود بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید. می‌توانید حتی بهترین محتوای وبلاگتان را در این فضا منتشر کنید، بدون آنکه نگرانی بابت کپی بودن آنها داشته باشید.
  • LinkedIn Newsletters: اگر قصد دارید مقالاتی را به صورت هفتگی یا ماهانه در صفحه لینکدین خود منتشر کنید، می‌توانید اینکار را به شکل یک خبرنامه در استراتژی محتوایی خود بگنجانید. کاربران با اشتراک در خبرنامه لینکدین شما در زمان انتشار، یک اعلان دریافت می‌کنند. همچنین می‌توانند نظرات خود را در مورد محتوای شما کامنت کنند.

۴. از ویدئوها برای تعامل بیشتر استفاده کنید…

اگر می‌خواهید محتوای شما به میزان زیادی به اشتراک گذاشته شود، ویدئو می‌تواند انتخاب بهتری باشد. لینکدین عنوان کرده است که کاربران آن محتوای ویدئویی را ۲۰ برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند. لینکدین از ویدیوهای تا ۱۰ دقیقه پشتیبانی می‌کند. برای آنکه بتوانید بهترین فرمت را با بیشترین میزان بازدید کننده در این فضا داشته باشید، باید روش‌های مختلف تولید محتوای ویدئویی را امتحان کنید.

از ویدئوها برای تعامل بیشتر استفاده کنید...

محتواهای دیگران را به اشتراک بگذارید…

کسب و کار شما ممکن است اخبار و مطالب زیادی برای به اشتراک گذاری داشته باشد. اما تولید محتوای جدید برای لینکدین همیشه ممکن نیست. شما می‌توانید مقالات مهم دیگران را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. برای پیدا کردن این مقالات پرطرفدار، باید صفحه مربوط به پروفایل لینکدین خود را باز کنید و به برگه مخصوص محتوا بروید. یک صنعت مشخص و جذاب از نظر مخاطبانتان را انتخاب کنید. از میان محتواهای ارائه شده یکی را باز کرده و سپس روی دکمه اشتراک گذاری در سمت راست آن، کلیک کنید. در نهایت یک توضیح کوتاه برای آن بنویسید و روی دکمه ارسال برای اشتراک گذاری کلیک کنید.

از تبلیغات لینکدین کمک بگیرید…

اگر می‌خواهید سریعتر به اهداف بازاریابی خود برسید، می‌توانید بودجه‎ای را برای تبلیغات لینکدین در نظر بگیرید. بهترین محتوای خود را از دید مخاطبان هدفتان انتخاب کنید و با کلیک کردن روی دکمه Boost Post در بالای آن پست، تبلیغات را آغاز کنید.

LinkedIn را بررسی کنید و محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید…

اما سوال اینجاست که آیا با همین تولید محتوا می‌توان به اهدافی که برای استراتژی بازاریابی لینکدین یک سازمان در نظر گرفته شده، رسید؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است. همانند همه پلتفرم‌های آنلاین موفقیت در تولید محتوای لینکدین، با نظارت بر تجزیه و تحلیلی که این شبکه ارائه می‌دهد، انجام خواهد شد. برخی از مهمترین معیارهایی که باید در پروسه فعالیت خود به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • فالوورها، که نشان دهنده سرعت رشد صفحه شرکت شما است.
  • Impressions، که نشان می‌دهد محتوای شما چقدر در فیدهای خبری ظاهر شده است.
  • نرخ تعامل، که نشان می‌دهد تعداد دفعاتی که مردم با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند، چقدر بوده است.
  • نرخ کلیک، که نشان می‌دهد افراد چقدر برای مشاهده لینک‌های شما، روی آن کلیک کرده‌اند.

برای اینکه دید کامل تری از معیارهای LinkedIn در شرکت خود داشته باشید، تجزیه و تحلیل سایتتان را نیز بررسی کنید. با ابزارهایی مانند Google Analytics، می‌توانید میزان ورودی‌ها، بونس ریت، امتیازات گوگل و … را ببینید.

اگر با بررسی نتایج به این نتیجه رسیدید که در مسیر رسیدن به هدف نهایی و موفقیت کسب و کارتان قرار گرفته‌اید، با تقویت محتوا یا تبلیغات بیشتر، این مسیر را آسانتر کنید. اما اگر هنوز به آنچه می‌خواهید نرسیده‌اید، باید روش تولید محتوای خود را تغییر دهید تا وارد مسیر درست موفقیت در این فضا بشوید.

 

 

کلام آخر…

لینکدین فهرست بلندبالایی از فرصت‌ها را برای جذب مشتری و کسب درآمد ارائه می‌دهد. با مشخص کردن هدف و پیدا کردن مخاطب هدف، می‌توانید بهترین رویکرد را در این فضا داشته باشید و با ارائه یک استراتژی محتوای لینکدین درست، کسب و کارتان را به سمت موفقیت هدایت کنید. در تیم سرومارکتینگ کلیه فعالیت‌های مرتبط با لینکدین به وسیله تیمی که در این زمینه تجربه کافی دارند، انجام شده و نتیجه نهایی به همان صورتی که شما به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *