افزایش کلیک گوگل با ۱۰ نکته کاربردی و ساده

بالا بودن در صفحه نتایج جستجو باعث می‌شود تا بیشتر از قبل دیده شوید و این دیده شدن اگر به‌درستی خود را در تاتیل صفحه پرزنت کرده‌باشید، باعث افزایش کلیک و در پی آن افزایش فروش خواهد شد. با این حساب اگر شما هم به‌دنبال افزایش کلیک گوگل برای سایت خود هستید، به این معناست که سایتتان جزو یکی از ۲ دسته زیر است:

  • سایت‌هایی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه های خوبی ندارند و به‌دنبال افزایش رتبه و در نتیجه افزایش کلیک گوگل برای سایت خود هستند.
  • سایت‌هایی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌های بالا ولی کلیک پایینی دارند و به دنبال افزایش کلیک بیشتر برای سایت خود هستند.

پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود رتبه‌های سایت خود در نتایج جستجو و افزایش کلیک خود در گوگل تا انتهای این مطلب از سرومارکتینگ همراه ما باشید.

موتور جستجوی گوگل

همانطور که در مقاله‌ی موتور جستجو چیست و موتور جستجوگر گوگل چیست اشاره کردیم، درآمد اصلی موتورهای جستجو از ارائه تبلیغات به کاربران خود تامین می‌شود که در واقع این امر نشان از اهمیت بالای کاربران این موتورهای جستجو دارد، به همین دلیل اولین هدف موتورهای جستجو جذب کاربران و نگهداری از آن‌هاست تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند.

همانطور که می‌دانید هدف از سرچ یک موضوع در موتورهای جستجو توسط کاربران، پیدا کردن دیتا یا خدمات مناسب است. با توجه به این موضوع موتورهای جستجو سعی می‌کنند با پیدا کردن وب‌سایت‌های معتبر و نمایش این وب‌سایت‌ها به کاربران خود توجه آن‌ها را جلب کنند تا برای سرچ‌های بعدی نیز به این موتورهای جستجو سر بزنند و گاهی روی تبلیغات کلیک کنند.

معروف‌ترین موتور جستجو جهان، موتور جستجو گوگل است که شما برای افزایش بازدید می‌توانید معیارهایی که این موتور جستجو برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد را بشناسید و بر روی وب سایت خود پیاده کنید. در ادامه به ۱۰ مورد از مهم‌ترین معیارهایی که باعث افزایش کلیک گوگل وب سایت‌ها می‌شود، خواهیم پرداخت.

موتور جستجو گوگل افزایش کلیک

۱. تولید محتوا در موضوعات مرتبط به سایت

اگر شما به عنوان صاحب یک و‌ب‌سایت مشغول فروش لوازم جانبی موبایل هستید، باید محتواهایی تولید کنید که به تجهیزات موبایل مرتبط باشد. چرا که با این کار به گوگل این سیگنال را می‌دهید که شما یک وب سایت فعال در حوزه موبایل هستید. توجه داشته باشید وب سایت‌هایی که به صورت تخصصی محتوا تولید می‌کنند، برای گرفتن رتبه در همان حوزه در اولویت هستند.

۲. لینک سازی خارجی از وب سایت های مرتبط

یکی از معیارهایی که موتورهای جستجو برای رتبه دهی به یک وب سایت در نظر می‌گیرند، لینک‌هایی است که آن سایت از وب سایت‌های معتبر و مرتبط دریافت کرده است.

این مسئله نکته بسیار مهمی است اما بسیاری از وب‌سایت‌ها در هنگام لینک سازی به آن دقت نمی‌کنند و صرفا تصور می‌کنند که چون یک وب سایت دارای دامین آتوریتی (domain authority) و دامین ریت (Domain Rating) بالایی است، حتما از نظر سئو سایت در وضعیت بالایی بسیار خوبی قرار دارد.

۳. استفاده از اسکیما

موتورهای جستجو برای شناسایی صفحات مختلف از اسکیما (schema markup) استفاده می‌کنند؛ به این صورت که شما با قرار دادن کدهای اسکیما روی صفحات خود به گوگل و سایر موتورهای جستجو این سیگنال را می‌دهید که محتوای این صفحه به چه شکلی است.

۴. لینک سازی داخلی

برای راهنمایی مخاطب و انتقال قدرت صفحات به یکدیگر از لینک سازی داخلی استفاده کنید و هنگامی که محتوا تولید می‌کنید از کلمات داخل محتوا به صفحات مرتبط در سایت خودتان لینک دهید.

افزایش کلیک گوگل

۵. استفاده از تصاویر و مدیا

برای غنی‌تر شدن صفحات سایت خود از مدیاهایی مانند تصاویر و ویدیو استفاده کنید تا به گوگل این سیگنال را دهید که محتوای شما یک محتوای مفید و کاربر پسند است.

۶. سایت مپ

سایت مپ اولین صفحه‌ای از وب سایت شماست که موتورهای جستجو به آن سر می‌زنند و اگر محتوایی روی سایت شما منتشر یا صفحه ‌ای آپدیت شده باشد، موتورهای جستجو از طریق سایت مپ از آن آگاه خواهند شد و این مسئله را در رتبه‌بندی‌های خود اعمال خواهد کرد.

۷. تحقیق کلمات کلیدی

با تحقیق کلمات کلیدی، کلمات پرسرچ و هدفمند سایت خود را پیدا کرده و متناسب با اهداف سئو سایت خود برای این کلمات صفحه یا محتوای مناسبی تولید کنید.

۸. سازگاری با موبایل

سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که روی موبایل جذاب و بی نقص باشد تا بتوانید تجربه کاربری مناسبی به مشتریان خود بدهید، این نکته اهمیت بسیاری روی افزایش کلیک گوگل بر روی سایت شما دارد.

۹. ساختار و معماری سایت

ساختار سایت اهمیت بسیار بالایی برای موتورهای جستجو دارد، زیرا همانطور که در مقاله موتورهای جستجو چیست توضیح دادیم موتورهای جستجو به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند و وب سایت‌هایی که معماری مناسبی دارند به کرولرهای این موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا سریع‌تر و با هزینه کمتری روی صفحات شما بخزند.

۱۰. سرعت سایت

سرعت بارگذاری صفحات وب سایت تاثیر به‌سزایی روی سئو سایت شما دارد و وب‌سایت‌هایی که سرعت پایینی دارند، معمولا نتایج بالای موتورهای جستجو را کسب نمی‌کنند.

جمع بندی

به طور خلاصه، سئو سایت نیازمند یک برنامه جامع و پیوسته است تا وب سایت شما را به یک وب سایت کاربردی و قابل اعتماد تبدیل کند. ما در وین کانتنت تمام مواردی که شما برای افزایش بازدید سایت خود نیاز دارید (تولید محتوا ، سئو سایت و …) در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *