محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز در دیجیتال مارکتینگ با نام Ever Green نیز شناخته می‌شود. این مدل از محتوا به گونه‌ای تولید می‌شود که حتی پس از گذشت سال‌ها باز هم ورودی داشته و اعتبار خود را حفظ می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم با این مدل از محتوا بیشتر آشنا شویم و در مورد ویژگی‌های آن صحبت کنیم.

تعریف اصلی محتوای همیشه سبز

یک محتوای همیشه سبز از نظر موتورهای جستجو همیشه بهینه است. یعنی هر زمان که کاربران آنلاین عبارتی را در مورد آن جستجو کنند، می‌توانند این مطلب را در میان نتایج جستجو ببینند. حتی برخی از این محتواها با گذشت زمان تعداد ورود‌ی‌های بیشتری را دریافت خواهند کرد. نمونه‌های مختلفی از محتواهای همیشه سبز را می‌توانید در بستر وب ببینید که موارد زیر مثال‌هایی از آن هستند:

  • نکات مربوط به پخت قورمه سبزی
  • چگونه یک محتوای همیشه سبز بنویسیم؟
  • مشخصات و ویژگی‌های گوشی سامسونگ
  • مفاهیم رایج در دیجیتال مارکتینگ
  • راهنمای استفاده از اینستاگرام
  • روش مراقبت از حیوانات خانگی

این عناوین ممکن است در ارتباط با موضوع کسب و کار شما نباشند و باید از میان آنها مواردی را انتخاب کنید که برای مخاطبانتان جذاب هستند. به عنوان مثال در مورد تیم تولید محتوای وین کانتنت، موضوعاتی مانند روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی، راهنمای نوشتن محتوا و … می‌تواند مناسب باشد و جزو محتواهای همیشه سبز قرار گیرد. البته به شرطی که نکات مربوط به این مدل از محتوا در آن رعایت شده باشد.

مزایای تولید محتوای همیشه سبز

مزایای تولید محتوای همیشه سبز

سوالی که پیش می‌آید این است که مزایای انتشار محتوای همیشه سبز در سایت شما چیست و در نهایت چه نتیجه‌ای را برای سایت شما در پی دارد؟ مهمترین مزایای استفاده از محتوای همیشه سبز در سایت عبارتند از:

افزایش ترافیک سایت

اگر پستی را با ویژگی‌های محتواهای همیشه سبز در سایت خود منتشر کنید، گوگل آن را خواهد شناخت و در نتیجه شما را در میان نتایج جستجوی کاربران قرار می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا ترافیک ورودی به سایت بیشتر شده و به مرور نیز افزایش یابد.

بهبود رتبه سایت

مزیت دیگر استفاده از محتوای همیشه سبز نیز بهبود رتبه سایت است. با افزایش انتشار محتوای همیشه سبز ورودی سایت شما بیشتر شده و رتبه‌ شما در میان نتایج گوگل بالاتر خواهد رفت. رتبه بالاتر به معنی بهبود جایگاه سایت شماست. با انتشار محتواهای همیشه سبز پس از گذشت چند ماه خواهید دید که جایگاهتان در گوگل بالاتر می‌رود.

افزایش فروش

زمانیکه بازدید از سایت شما بیشتر شود، مشتریان زیادتری وارد سایتتان می‌شوند. به دنبال این فرایند فروش محصولات و خدماتتان نیز به مرور بالاتر خواهد رفت.

ارتباط بیشتر با مشتریان

زمانیکه شما یک محتوای همیشه سبز را در سایت خود منتشر کنید، همیشه در میان نتایج جستجوی کاربران قرار خواهید گرفت. در نتیجه بیشتر شناخته شده و می‌توانید با روش‌های مختلف ارتباط خود با مشتریانتان را حفظ کنید.

محتوای همیشه سبز

فرمت‌های رایج تولید محتوای همیشه سبز

در میان انواع محتواهای همیشه سبز می‌توانیم به فرمت‌های زیر اشاره کنیم. البته این موارد همیشه نمی‌توانند سبز باشند، اما احتمال تبدیل شدنشان به یک محتوای همیشه سبز بیشتر است:

  • جزوه نامه
  • راهنمایی
  • محتوای آموزشی
  • معرفی محصولات
  • ویدئوها

چند نکته مهم برای تولید محتوای همیشه سبز

اکنون که در مورد محتوای همیشه سبز اطلاعاتی را به دست آوردید. اما برای آنکه بتوانید این مدل از محتوا را تولید کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید:

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

استفاده از کلمات کلیدی به خصوص اگر از نوع طولانی باشد، مهمترین نکته در نوشتن یک محتواست. بنابراین اولین مرحله برای نوشتن محتوای همیشه سبز، تحقیق کلمات کلیدی است که کاربران آنها را می‌پسندند.

بهینه سازی محتوا

تنها گنجاندن کلمات کلیدی درون یک محتوا نمی‌تواند باعث تولید محتوای همیشه سبز شود، بلکه باید متن خود را از نظر سئو نیز بهینه کنید. برای اینکار تگ آلت، تایتل، دیسکریپشن، URL و … را در محتوای خود قرار دهید.

لحن نوشته

برای نوشتن محتوا باید به گونه‌ای عمل کنید که برای همه افراد مناسب باشد. لحن نوشته را طوری در نظر بگیرید که هم برای مبتدیان و هم افراد متخصص مناسب باشد. این موضوع به خصوص در مورد مطالب آموزشی بیشتر اهمیت دارد. همچنین سعی کنید از اصطلاحات و کلمات تخصصی در نوشتن محتوای خود استفاده نکنید تا قدرت درک آن برای همه افراد یکسان باشد.

استفاده از قالب‌های مختلف

از محتوایی که نوشته‌اید، در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید یک متن را به صورت پادکست، تصویر، ویدئو و … تولید کرده و آنها را در شبکه‌های مجازی خود نیز منتشر کنید.

چند ایده جذاب برای تولید محتوای همیشه سبز

اگر هنوز هم ایده‌ای برای تولید محتوای همیشه سبز در ذهن خود ندارید، جدول زیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند:

مقالات مربوط به تحقیقات علمی
مطالب مربوط به موفقیت و روانشناسی
آموزش‌هایی با موضوعات مختلف برای افراد مبتدی
آموزش‌هایی با موضوعات مختلف کاربران پیشرفته
تهیه چک لیست در خصوص موضوعات مختلف
راهنمای خرید محصولات
نکاتی که باید در هنگام انجام فعالیت‌های مختلف در نظر گرفت
لیست منابع در مورد موضوعات خاص
معرفی بهترین ابزارهای پولی و رایگان برای انجام فعالیت‌های مختلف
معرفی بهترین کتاب‌ها با موضوعات مختلف
تاریخچه محصولات و خدمات
بهترین‌ها و بدترین‌ها در مورد خدمات یا محصولاتی خاص
واژه‌نامه در مورد صنعتی خاص

سفارش تولید محتوای همیشه سبز

سفارش تولید محتوای همیشه سبز

گاهی نوشتن یک محتوای همیشه سبز، تنها مسیر دسترسی به ورودی‌های بیشتر نیست. برای نوشتن این مدل از محتوا باید به دنبال افرادی بگردید که در این زمینه تجربه کافی دارند. در تیم سرومارکتینگ نویسندگانی وجود دارند که از تجربه کافی در این زمینه برخوردارند و به این ترتیب می‌توانند متون مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت ممکن تولید کنند. شما می‌توانید محتواهای مورد نیاز برای انتشار در سایت خود را به ما بسپارید. کلیه اقدامات لازم شامل تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی محتوا، پیدا کردن کلمات کلیدی و … را توسط ما انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *