13 کار اشتباه در تولید محتوا سایت

13 کار اشتباه در تولید محتوا سایت

به نظر شما یک تولید کننده محتوا هنگام نوشتن باید به چه نکاتی توجه کند؟ آیا صرفا چیدن کلمات در کنار یکدیگر می‌تواند مطلبی مناسب را برای انتشار در یک سایت ایجاد کند؟ مطمئنا این موضوع امکان پذیر نیست… وبلاگ نویسی و نوشتن متون مختلف نیازمند رعایت قوانین خاصی است که باید به درستی از آنها استفاده شود. در این مطلب قصد داریم به اشتباهات رایجی بپردازیم که هر تولید کننده محتوایی ممکن است با آن رو به رو شود.

اشتباهات رایج در تولید محتوا

موارد زیر شامل کارهای اشتباهی هستند که برخی از نویسندگان محتوا آن را خواسته یا ناخواسته در هنگام تولید محتوا، انجام می‌دهند:

1. انتشار محتواهای بی کیفیت در بازه‌های زمانی کوتاه

اولین اشتباه، انتشار محتواهای متعدد در بازه‌های زمانی کوتاه است. اینکار نه تنها رضایت کاربران آنلاین را به دنبال ندارد، بلکه توانایی نویسنده را برای نوشتن یک محتوای باکیفیت نیز از بین خواهد برد. تحقیق، نوشتن، ویرایش، رعایت نکات سئو در محتوا و … همگی نیازمند یک بازه زمانی خاص هستند که باید در نظر گرفته شود. بنابراین کمیت بیشتر از کیفیت در تولید محتوا اهمیت دارد.

شما باید بسته به نوع کسب و کار خود و نیازی که دارید، محتوا خود را از کمترین بازه زمانی یعنی هر 5 ساعت تا بیشترین زمان یعنی هر هفت روز یکبار منتشر کنید.

محتوا بی کیفیت

2. رسمی نویسی

برخی از کسب و کارها بر این باورند که نوشته‌های رسمی و سنگین می‌تواند جذابتر باشد و باعث جلب کاربران بیشتری خواهد شد. اما نویسنده باید با بیانی مناسب و روان مطلب را بنویسد. محتوای خشک و رسمی برای خواننده جذاب نبوده و او را خسته می‌کند. سعی کنید یک رابطه دوستانه را مخاطبانتان برقرار کنید.

3. ارائه داده‌های اشتباه

بخشی از فعالیت نویسندگان، مربوط به تحقیق در مورد موضوع مورد نظرشان است. استفاده از منابع اشتباه باعث می‌شود تا اطلاعاتی که در مطلب خود به مخاطبانتان ارائه داده‌اید، درست نباشد. در تولید محتوا باید از درج داده‌های نامعتبر و غیر موثق جدا خودداری کنید، در این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد.

4. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

عده‌ای بر این باورند که استفاده بیش از حد کلمات کلیدی باعث بهینه شدن محتوا و سئوی آن خواهد شد. این بزرگترین اشتباهی است که یک تولید کننده محتوا می‌تواند انجام دهد. گوگل استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی را متوجه شده و به دنبال آن امتیازات منفی را برای این صفحه در نظر خواهد گرفت. چگالی استفاده از کلمات کلیدی در بهترین حالت بین 1 تا 2 درصد از کل کلمات محتواست. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی که در سیستم‌های مدیریت محتوا وجود دارد چگالی کلمات کلیدی را کنترل کنید. همچنین به جای یک عبارت کلیدی از هم خانواده‌های آن استفاده کنید.

5. کپی و سرقت ادبی

یکی دیگر از بزرگترین اشتباهاتی که نویسنده محتوا می‌تواند انجام دهد، کپی کردن است. کپی محتوا، تاثیر بسیار بدی را برای سایت شما خواهد داشت. این موضوع شاید در کوتاه مدت مشخص نشود، اما به مرور زمان و با افت شدید رتبه متوجه آن خواهید شد. در واقع کپی کردن همان سرقت ادبی است که در نهایت باعث می‌شود کاربران و موتورهای جستجو دیگر به شما اعتماد نداشته باشند.

کپی و سرقت ادبی در تولید محتوا

6. استفاده از مطالب کوتاه

در مواقعی انتشار مطالب کوتاه در سایت می‌تواند مناسب باشد، اما نه در مورد موضوعاتی که نیازمند توضیحات طولانی است!!! ممکن است موضوع مقاله در مورد چیزی باشد که حتی نوشتن چندین هزار کلمه هم برایش کافی نباشد. بنابراین طول محتوا را باید با توجه به موضوع آن در نظر بگیرید.

7. نوشتن محتوا تنها برای گوگل

عده‌ای از کسب و کارها بر این باورند که محتوا را باید تنها برای گوگل نوشت. بنابراین بدون توجه به نیاز کاربر متنی را می‌نویسند که گوگل آن را بر اساس الگوریتم‌های خود به کاربر نشان دهد. اما پس از ورود کاربر به سایت شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا او در صفحه سایتتان باقی می‌ماند؟ آیا از خدمات شما استفاده می‌کند؟ چقدر طول می‌کشد تا صفحه شما را ترک کند؟ اینها مواردی هستند که اهمیت رضایت کاربران را در هنگام تولید محتوا مشخص می‌کنند.

8. عدم لینک دهی به سایت‌ ‌های دیگر

لینک دهی خارجی یکی از مهمترین کارهایی است که هر فردی در پروسه تولید محتوا باید به آن توجه کند. اگر از منبع دیگری در سایت خود استفاده کردید یا اگر منبع معتبر را برای انکرتکستی خاص می‌شناسید، حتما لینک آن را درون مطلب خود قرار دهید. گوگل برای لینک دهی خارجی امتیازاتی را در نظر گرفته است.

9. استفاده از نوشته به تنهایی

اشتباه رایج دیگری که در برخی از سایت‌ها دیده می‌شود عدم استفاده از تصاویر، ویدئو یا فایل‌های صوتی است. مخاطب شما علاقه‌ای به خواندن چندین هزار کلمه محتوا به صورت پشت سر هم را ندارد و باید محتواهای چند رسانه‌ای را در میان پاراگراف‌های آن قرار دهید.

10. عدم استفاده از CTA مناسب

بخشی از محتواهای خود را به اقدام به عمل یا Call To Action اختصاص دهید. اگر خدمات یا محصولی را برای خرید دارید، حتما از کاربر در طول محتوا بخواهید که روی لینک مربوط به آن کلیک کند و در صورت تمایل آن را دریافت نماید. استفاده از کال تو اکشن همانند یک یادآوری به کاربر بوده و عدم استفاده از آن عملا محتوای شما را بی فایده خواهد کرد.

اتکا به گوگل برای نمایش محتوا

11. اتکا به گوگل برای نمایش محتوا

درست است که شما محتوا را در سایت خود منتشر می‌کنید و انتظار دارید که گوگل آن را به مخاطبانتان نمایش دهد، اما نباید تنها به آن اتکا کنید. بهترین کار قرار دادن لینک محتوایتان درون شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های پربازدید به عنوان مقاله مهمان است.

12. عدم بازخوانی و ویرایش محتوا

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تولید محتوا، عدم ویراستاری و خواندن دوباره متن نوشته شده است. شاید در نگاه اول مشکلات نگارشی و املایی به چشم نیایند، اما با خواندن دو یا سه باره محتوا می‌توانید میزان اشتباهاتتان را به حداقل برسانید. همچنین خوانایی محتوا را بهبود ببخشید.

13. عدم پاسخ به نیاز کاربر

تولید محتوا تنها در نوشتن خلاصه نمی‌شود، باید بتوانید متنی را تولید کنید که به نیاز کاربر پاسخ دهد. برای رسیدن به این هدف محتوای رقبایتان را بررسی کنید، از آنها ایده بگیرید و سپس خود را جای کاربر بگذارید. تنها با این روش می‌توانید محتوایی را که او به دنبالش است، تولید کنید. در صورتی که خواننده پاسخ سوال خود را از محتوای شما دریافت نکند، به سرعت صفحه را ترک کرده و این موضوع باعث افزایش بانس ریت یا نرخ پرش خواهد شد.

اشتباهات تولید محتوای سایت

اشتباهات تولید محتوای سایت خود را به صفر برسانید…

کمی به عقب برگردید و این مطلب را از ابتدا با دقت بیشتری بخوانید. کدامیک از موارد عنوان شده با اشتباهات شما در پروسه تولید محتوا یکسان است؟ بسیاری از تولید کنندگان محتوا بدون آنکه متوجه شوند این اشتباهات را در زمان تولید محتوا انجام می‌دهند و در نهایت پس از گذشت مدتی تازه متوجه تاثیری که روی کسب و کارشان می‌گذارد، رو به رو خواهند شد. مطمئنا کمک گرفتن از یک تیم تولید محتوای با تجربه می‌تواند این اشتباهات را به کمترین میزان خود برساند. تیم تولید محتوای وین کانتنت با رعایت تمامی نکاتی که در پیرامون تولید محتوا و سئو وجود دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر تا کنون قدم اشتباهی را در مسیر تولید محتوای سایت خود برداشته‌اید، همین حالا می‌توانید به مسیری برگردید که شما را به موفقیت می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *