کتاب در مورد تولید محتوا چی خوبه؟

کتاب‌های بازاریابی محتوا نحوه تولید محتواهای مختلف مانند ویدیوها، تصاویر، متن‌ها، وبلاگ‌ها و پست‌های اجتماعی را برای ایجاد فروش بیشتر محصول یا خدمات خاص آموزش داده و رویکردهای مهمی را برای ایجاد و ساختاردهی محتوا با مؤثرترین روش برای رسیدن به نتیجه شرح می‌دهند. همچنین بهترین راه‌ها‌ را برای بهبود کمپین‌های بازاریابی محتوایی در اختیار متخصصین این صنعت قرار می‌دهند.

کدام کتاب‌ها را برای تولید محتوا بخوانیم؟

تولید محتوا حرفه‌ای پویا است که برای همگام شدن با آن، باید به صورت مداوم در حال یادگیری باشید. یک تولیدکننده محتوا، همیشه می‌تواند بهتر از آنچه هست باشد، زیرا همیشه جای پیشرفت در این زمینه وجود دارد.

خوشبختانه، یکی از راه‌های بهبود نوشتن، خواندن آثار ادبی کسانی است که قبلاً اینکار را انجام داده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی را در ذهن خود ایجاد کنید. ما چند کتاب از نویسندگان معروف را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند تأثیر مثبتی بر تولید محتوا توسط شما داشته باشد. ۵ نمونه از این کتاب‌ها به صورت ایرانی یا ترجمه شده و ۵ نمونه نیز خارجی هستند:

Epic Content Marketing اثر Joe Pulizzi

Epic Content Marketing اثر Joe Pulizzi

موضوع اصلی این کتاب، پاسخ به سوالاتی مانند: “چگونه یک داستان متفاوت بگوییم؟”، “چگونه از شلوغی‌ها عبور کنیم؟” و “چگونه با بازاریابی کمتر مشتریان بیشتری به دست آوریم؟” است.

این کتاب برای تیم بازاریابی محتوا بسیار مناسب بوده و شما را در یک فرآیند گام به گام توسعه محتوای مرتبط، آموزنده و سرگرم کننده برای مخاطبان هدف خود هدایت می‌کند. همچنین با مطالعه آن یاد می‌گیرید که چگونه با محتوا، فروش خود را افزایش دهید و برندتان را به عنوان یک متخصص در صنعت بازاریابی محتوا به مشتریان معرفی کنید.

Epic Content Marketing به دلیل مطالعات موردی عملی روب شرکت‌هایی مانند کوکاکولا و لگو به عنوان یکی از پنج کتاب تجاری مهم مجله فورچون انتخاب شده است. این کتاب جهت‌گیری تیم بازاریابی محتوای شما را از مرحله توسعه محتوا به سمت ترغیب مشتری برای خرید و استفاده از خدماتتان انجام می‌دهد.

Practical Content Strategy & Marketing اثر Julia McCoy

این کتاب، یک راهنمای عملی است که به رویکرد بازاریابی محتوا می‌پردازد. همچنین به شما کمک می‌کند تا به سؤالات خود با عناوین «چگونه»، «چرا» و «کجا» در فرآیند بازاریابی محتوایی پاسخ دهید. هر بخش از کتاب دارای تمرین‌هایی است که به تقویت مهارت‌های مهم تیم شما کمک می‌کند. اصول این کتاب، شما را در ایجاد محتوا در بسترها و قالب‌های مختلف و به کارگیری استراتژی‌ها، ابزارها و انواع محتوا راهنمایی می‌کند.

با خواندن این کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید، محتوای خود را از نظر سئو بهینه‌سازی کنید و خودتان را به عنوان یک مرجع در زمینه کاریتان معرفی کنید. دو بخش آخر کتاب، گام‌های عملی برای تولید محتوا، نوشتن مقاله، ارتقای محتوا و بودجه‌بندی را پوشش می‌دهد.

Everybody Writes اثر Ann Handley

Everybody Writes اثر Ann Handley

این کتاب، شما را در جذب و حفظ مشتریان راهنمایی می‌کند. اگر می‌خواهید محتوای باکیفیت بسازید، این یکی از بهترین کتاب‌های تولید محتوا در بازار است. نویسنده کتاب بر این باور است که در حال حاضر نوشتن بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

Everybody Writes، بینش‌هایی در مورد فرایند و استراتژی‌های تولید و انتشار محتوا ارائه می‌دهد. هر فصل از این کتاب، یک گام عملی برای ایجاد نتایج بهتر در استراتژی بازاریابی محتوای شما است. هدف Everybody Writes این است که به شما کمک کند تا محتوایی جذاب، شایسته و قابل رقابت بنویسید.

Conversation Marketing اثر Kevin Lund

این کتاب رویکرد جدیدی به بازاریابی محتوا دارد. مشتریان به صورت روزانه هزاران پیام بازاریابی را می‌بینند که ممکن است هیچ تاثیری را در روند فروش نداشته باشد. اما توصیه‌های این کتاب، به شما کمک می‌کند تا با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. این روند، یک استراتژی عالی برای جلب اعتماد مخاطبان و فروش بیشتر خدمات و محصولات شماست.

Master Content Strategy اثر Pamela Wilson

این کتاب، شما را در چرخه تولید محتوا هدایت می‌کند و در آن، قسمت‌های مختلف محتواهای تاثیرگذار را خواهید آموخت. با استفاده از این کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه برنامه‌های محتوای سالانه، فصلی و ماهانه را ترسیم کنید و محتوا را برای رسانه‌های مختلف تنظیم کنید. رویکردهای فهرست شده در این کتاب برای محتوای B2B و B2C اعمال می‌شود.

یک رابطه صمیمی با مشتری اثر دس تراینور

این کتاب به صورت ترجمه در بازار موجود است و یکی از بهترین کتاب‌های فارسی در زمینه تولید محتواست. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که چطور یک پیام را در محتوای خود بگنجانید و چگونه با مشتری در قالب محتوا ارتباط برقرار کنید. همچنین در این کتاب نحوه ترسیم استراتژی محتوایی را نیز یاد می‌گیرید و در نهایت تعامل بیشتری را با مشتریانتان خواهید داشت.

بازاریابی محتوا اثر ربکا لیب

بازاریابی محتوا اثر ربکا لیب

این کتاب نیز روی عملکردهای آنلاین و نحوه رسیدن به موفقیت در دنیای دیجیتال تمرکز دارد. همچنین ابزارهایی را در خود جای داده که به شما کمک می‌کند، بازاریابی محتوایی‌تان را بهتر انجام دهید. نقش بازاریابی محتوایی پس از تولید و انتشار آن بسیار مهم است و به میزان زیادی باعث دیده شدن شما خواهد شد.

ادبیات تبلیغ اثر رابرت دابل یو بلای

رپورتاژ نوعی از تولید محتواست که متون نوشته شده توسط نویسنده، به صورت تبلیغاتی بوده و در سایت‌های پر بازدید قرار می‌گیرد. کتاب ادبیات تبلیغ برای افرادی که به این مدل از تولید محتوا علاقه دارند، مناسب بوده و در حال حاضر بهترین کتاب تولید محتوای فارسی در زمینه تبلیغ‌نویسی است. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه به یک نویسنده ماهر تبلیغاتی تبدیل شوید.

ساختار و محتوای مقاله

این کتاب فارسی نیز یکی از بهترین منابع در زمینه تولید محتواست که توسط تعدادی از نویسندگان فارسی زبان ترجمه شده است. در این کتاب می‌توانید ساختارها و چارچوب محتوا، روش انتخاب عناوین مناسب، پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی، انتخاب تیترهای مناسب را یاد بگیرید.

پولسازترین نکته‌های تولید محتوا اثر بهداد بلوری

آخرین کتابی که در این مطلب می‌خواهیم معرفی کنیم نیز توسط یک فرد ایرانی به نام بهداد بلوری نگارش شده است. در این کتاب تعداد زیادی از نکاتی که برای نوشتن یک محتوای مناسب و هدفمند باید بدانید آورده شده و از این طریق به شما کمک می‌کند تا کاملترین محتواها را برای سایتتان بنویسید. همچنین نحوه بازاریابی محتوایی را هم می‌توانید در این کتاب یاد بگیرید.

اهمیت خواندن کتاب در ارتقای تولید محتوا

اهمیت خواندن کتاب در ارتقای تولید محتوا

در این مقاله به معرفی تعدادی از کتاب‌هایی پرداختیم که در فضای وب توسط نویسندگان حرفه‌ای تایید شده بودند. شما می‌توانید نسخه‌های ترجمه شده کتاب‌های انگلیسی را هم بخوانید و از نکات موجود در آن استفاده کنید. اما تعداد کتاب‌های فارسی در این زمینه نیز کم نیست. به نظر شما جای چه کتاب دیگری در این لیست خالی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *