چگونه یک محتوای خوب بنویسیم؟

چگونه یک محتوای خوب بنویسیم؟

بهترین روش تولید محتوا برای جذب کاربران بیشتر چیست؟ نوشتن و تولید محتوا از نظر برخی افراد، کاری سخت و زمان بر است. اما برای کسانی که با این کار درامدی را به دست می‌آورند یا برای صاحبان سایت‌های مختلف همیشه جزو جذاب‌ترین کارهایی است که انجام می‌دهند. اگر شما هم به فکر ورود به حرفه تولید محتوا هستید یا می‌خواهید مقالاتی را برای سایت خود تولید کنید، بهتر است در مورد شرایط و مراحل نوشتن یک محتوای مناسب اطلاعاتی را به دست آورید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه نوشتن یک محتوای مناسب و جذاب صحبت کنیم و نکات کلیدی را در مورد آن عنوان کنیم که دانستن آن به جذابیت بیشتر اثر تولید شده توسط شما کمک می‌کند.

هر آنچه که قبل از شروع تولید محتوا به آن نیاز دارید…

قبل از آنکه بخواهید تولید محتوا را آغاز کنید، بهتر است به سه سوال در ذهن خود جواب دهید و از پاسخ آنها برای شروع نگارش محتوای خود استفاده کنید:

1.     مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

این سوال یک شروع عالی و هدفمند را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما باید بدانید که برای چه کسانی می‌نویسید؟ رده سنی آنها چقدر است و هدف اصلی‌شان از خواندن محتوای شما چیست؟ تنها در این صورت است که می‌توانید مخاطبان خود را بشناسید و با بهترین شکل ممکن محتواهای مورد نیازشان را تولید کنید.

2.     چه کلمات کلیدی را باید در متن خود استفاده کنید؟

نکته بعدی که قبل از نوشتن محتوا باید به آن دقت کنید، کلمات کلیدی اصلی شماست. باید آنها را با استفاده از ابزارهای مختلف پیدا کنید و در متن مورد نظرتان به درستی جای دهید. روش‌های مختلفی برای پیدا کردن کیوردها وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

3.     کاربرانتان به چه نوع محتوایی نیاز دارند؟

همانطور که بارها در مقالات وین کانتنت عنوان شده، تولید محتوا  با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و نوع آن بستگی به مکان انتشارش دارد. محتوای شما می‌تواند یک مقاله، خبر یا اطلاعاتی باشد که در مورد محصولی نوشته‌اید. یا حتی می‌تواند محتوای مربوط به یک وبلاگ باشد. همچنین ویدئو، پادکست و تصاویر را هم می‌توانیم در میان انواع محتواها قرار دهیم.

هر آنچه که قبل از شروع تولید محتوا به آن نیاز دارید...

ساختار کلی محتوا را بچینید…

پس از پیدا کردن پاسخ سوالات بالا نوبت به نوشتن محتوا می‌رسد. باید برای متن خود یک ساختار کلی را در نظر بگیرید و هر بخش را به ترتیب تکمیل کنید. این ساختار شامل موارد زیر است:

  • مقدمه: محتوایی که بدون مقدمه باشد، عملا ارزشی را برای خواننده نخواهد داشت. کاربران باید در همان ابتدا بفهمند که قرار است چه چیزی را پس از خواندن متن شما دریافت کنند. سعی کنید موضوع را به صورت خلاصه در چند خط ابتدایی محتوا بگنجانید و آن را به گونه‌ای بیان کنید که کاربر را به خود جذب کند.
  • فهرست عناوین: با ورود به برخی از سایت‌ها و در همان ابتدای محتوا شاهد یک فهرست خواهید بود که مجموعه‌ای از عناوین صفحه با هدینگ‌های مختلف را نشان می‌دهد. فهرست مطالب به کاربر می‌گوید که در محتوای پیش رو چه خبر است.
  • استفاده از هدینگ‌های مناسب: هدینگ‌های جذاب در محتوا نیز در جذب کاربران تاثیر زیادی دارد. باید از عباراتی استفاده کنید که کاربر را تشویق به خواندن پاراگراف قرار گرفته در زیر آن کند. همچنین باید این هدینگ‌ها با پاراگراف مرتبط باشند.
  • دسته بندی مقاله: مقاله را به چند بخش مختلف تقسیم کنید و در هر کدام، قسمتی از محتوایتان را قرار دهید. به عنوان مثال بخشی را به آموزش، قسمتی را به توضیحات، بخشی را به نکات مهم و … اختصاص دهید. این تقسیم بندی باید بر اساس مقاله باشد.
  • تعداد پاراگراف در هر مطلب: پاراگراف‌ها شامل تعدادی از واژه‌هایی هستند که با در کنار هم قرار گرفتن معنی پیدا می‌کنند. زمانی که تعداد کلمات یک محتوا زیاد باشند مطمئنا تعداد پاراگراف‌ها نیز بیشتر خواهد شد. سعی کنید این قسمت‌ها را به درستی درون محتوا قرار دهید تا خوانایی آن بیشتر از قبل شود.
  • خلاصه و جمع بندی: در انتهای محتوای خود بخشی را به خلاصه مطلب اختصاص دهید. در این بخش باید یک جمع بندی کلی از موضوع خود و کل متنی داشته باشید که نوشته‌اید. در نهایت نیز می‌توانید معرفی و CTA را در این قسمت قرار دهید.

ویژگی‌هایی که برای تولید محتوا باید در خود تقویت کنید...

ویژگی‌هایی که برای تولید محتوا باید در خود تقویت کنید…

مطمئنا تنها با شناخت همین چند نکته‌ای که گفته شد، نمی‌توانید محتوایی مناسب و قابل انتشار را بنویسید. یک تولید کننده محتوا باید ویژگی‌هایی را هم در خود تقویت کند که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

درک درست از متن

برای آنکه بتوانید یک محتوای جذاب بنویسید، باید خودتان هم درک درستی را از آن داشته باشید. با اینکار می‌توانید عناوین و کلمات مورد نیاز برای نوشتن یک محتوای طولانی را به درستی انتخاب کنید.

سئوی محتوا

نکته مهم دیگر در تولید محتوای موثر، سئو کردن آن است. با رعایت مواردی که از نظر گوگل اهمیت دارد، باید محتوای خود را سئو کنید تا بتواند در میان نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد. استفاده از برخی ابزارها در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند یواست یا رنک مث می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین استفاده از تگ‌ها، کلمات کلیدی مناسب، قرار دادن لینک‌های داخلی و خارجی و … نیز جزو مواردی است که باید برای بهینه کردن محتوا در نظر گرفته شود.

نوشتن محتوای آموزنده

بدون شک اگر قصد نوشتن یک مطلب مفید را دارید، بهتر است آن را به گونه‌ای بنویسید که برای مخاطبانتان آموزنده باشد. برای رسیدن به این منظور باید اطلاعات مناسبی را از آن داشته باشید. می‌توانید برای کسب اطلاعات کافی در زمینه موضوع مورد نظرتان از سایت‌های معتبر در گوگل کمک بگیرید.

توجه به احساسات خوانندگان

اگر هدف شما از نوشتن محتوا، فروش محصول یا خدمات است، باید احساسات را هم در محتوای خود جای دهید. سعی کنید مطلب را به گونه‌ای بنویسید که بتواند منجر به فروش بیشتر شود و اینکار تنها با هدف قرار دادن احساسات خواننده انجام پذیر است. باید بتوانید مخاطبانتان را به درستی بشناسید و درک درستی از علایق آنها داشته باشید تا در این زمینه موفق شوید.

شروع تولید محتوا

شروع تولید محتوا…

با رعایت مواردی که در بالا عنوان شد، اکنون می‌توانید محتوای مورد نظرتان را با بهترین ویژگی‌ها تولید کنید. بهتر است در این فرایند جملات خود را با لحنی مناسب و با استفاده از کلمات ساده بنویسید و از نوشتن جملات نامفهوم و نامرتبط خودداری کنید. سعی کنید تعداد پاراگراف‌های متنتان را بیشتر کنید و آن را به صورت بخش‌ بندی شده بنویسید تا خوانایی آن را بیشتر کند.

نکته بعدی در نوشتن محتوای مناسب رعایت نکات نگارشی است. از ویرگول، نقطه، پراتنز و … در جاهای مناسب استفاده کنید تا بتوانید تاثیر متنتان را روی خوانندگان بیشتر از قبل کنید.

سفارش تولید محتوا بهت تیم وین کانتنت

تمام نکاتی که در بالا عنوان شد را می‌توانید در میان محتواهای نوشته شده توسط نویسندگان تیم وین کانتنت که در بخش نمونه کارها قرار داده شده ببینید. این تیم مدت زیادی است که در زمینه تولید محتوا با کسب و کارهای مختلف فعالیت می‌کند و کلیه اقدامات لازم مانند تعیین استراتژی، تنظیم تقویم محتوایی، نوشتن محتوا، ویرایش و انتشار آن را انجام می‌دهد. تخصص بالای افرادی که در این تیم فعال هستند، باعث شده تا بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشند. برای سفارش کافی است با مدیران این تیم تماس بگیرید و مشاوره اولیه را در مورد خدمات مورد نیازتان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *