منبع تولید محتوا ، معرفی منابعی برای تولید محتوا

تولید محتوا فرآیندی است که از طریق آن می‌توان به درآمد رسید. بسیاری از سایت‌‌های معتبر یا افراد مشهوری که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، با این روش دیده شده و توانسته‌اند به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کنند. برای موفقیت در این مسیر کافیست یک نویسنده و ‌ایده‌پرداز خلاق باشید.

البته تولید محتوا اصولی دارد که باید به طور کامل رعایت شود. برخی از این اصول شامل قوانین گوگل هستند و به صورت الگوریتم‌هایی معرفی شد‌ه‌‌اند و برخی نیز شامل اطلاعات نویسنده و نحوه نگارش اوست. اطلاعات یک تولید کننده محتوا از طریق منابعی به دست می‌آیند که با روش‌های مختلف در دسترس است و می‌خواهیم در این مطلب به معرفی آن‌ها بپردازیم.

چه منابعی برای ایده تولید محتوا مناسب است؟

اگر تولید محتوا به درستی انجام شود، می‌تواند به پیشرفت سایت کمک کند. مواردی که در یک محتوا به آن پرداخت می‌شود، باید درست و دقیق باشد و برای این کار نیاز به منابع معتبری است که بتوان از طریق آن‌ها اطلاعات کافی را به دست آورد. قطعا برای هر موضوعی در گوگل منبعی خاص وجود دارد، اما بهترین آنها سایت‌های خارجی هستند. بنابراین اگر به زبان غیر از فارسی تسلط دارید، در مورد موضوع مورد نظر در سایت‌های خارجی جستجو کنید تا بتوانید با استفاده از اطلاعات آن و خلاقیت خودتان، یک محتوای مفید و مناسب تولید کنید. به غیر از منابع خارجی، روش‌های دیگری نیز برای به دست آوردن اطلاعات وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از مجلات چاپی معتبر در تولید محتوا

استفاده از مجلات چاپی معتبر

برای تولید یک محتوای دقیق و باکیفیت، مجلات و نشریات می‌توانند منابع بسیار معتبری باشند. کافیست در مورد موضوع مورد نظر، مجله یا نشریه مربوطه را پیدا کنید و با استفاده از اطلاعات آن‌ها، ایده‌هایتان را در قالب محتوا بنویسید. حتی می‌توانید از طریق گوگل مجله مورد نظر خود را دانلود کنید. البته در این روش حتما باید منبع ذکر شود.

بهره‌گیری از کتاب‌های مختلف

کتاب‌ها نیز منابع خوبی برای تولید محتوا هستند و می‌توان از طریق نوشته‌های نویسنده که حاصل تراوشات ذهنی اوست، به ایده‌های خوبی در این زمینه دست یافت.

ایده برداری از شبکه‌های اجتماعی و هشتگ‌ها

این روزها شبکه‌های اجتماعی منابع خوبی برای دریافت ایده‌های محتوایی هستند. زیرا روزانه چندین هزار محتوا در قالب ویدئو، عکس، متن و… در این برنامه‌‌ها منتشر می‌شود که با بررسی آن‌ها می‌توان نیاز مخاطبان را شناسایی کرد. حتی می‌توانید موضوع مورد نظر خود را در هشتگ‌ها جستجو کنید و با خلاقیت کافی یک محتوای باکیفیت بنویسید.

مراجعه به انجمن‌ و همایش‌های گوناگون

تالارهای گفتگو و انجمن‌هایی که در آن‌ها برگزار می‌شوند، اگرچه جزو روش‌های قدیمی هستند، اما می‌توانند منابع عالی برای تولید یک محتوای باکیفیت باشند. چرا که در این همایش‌ها مخاطبان نیازهای خود را مطرح می‌کنند و با کمی تامل و زیرکی می‌توانید ایده محتوایی خود را پیدا کنید. کافیست برای هر سوال پاسخ مناسبی داشته باشید.

سایر منابع معتبر برای تولید یک محتوا باکیفیت

علاوه بر موارد عنوان شده، بسیاری از موضوعات دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند با خلاقیت شما به یک محتوای مناسب تبدیل شوند. بسیاری از ویدئوهای یوتیوب، مصاحبه با افراد سرشناس، نوشته‌ها، مقالات، داستان‌های مختلف و حتی حاشیه‌هایی که روزانه در اطراف خود می‌بینیم، می‌توانند یک محتوای عالی برای جذب مخاطبان باشند.

کلام آخر…

تولید محتوا می‌تواند به دیده شدن یک پیج یا سایت کمک کند. بنابراین اگر نویسنده هستید، حتما در این زمینه مهارت‌های خود را بالا ببرید و مهم‌تر از همه از منابع معتبر و دقیق برای کسب اطلاعات استفاده کنید. به عنوان مثال اگر محتوای شما معرفی یک محصول است، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید؛ زیرا مخاطب بر اساس نوشته شما کالایی را خریداری می‌کند و در صورت مغایرت با اطلاعات، به ضرر سایت خواهد بود. در مورد محتواهای پزشکی، تهیه غذا، طراحی لباس و … نیز این موضوع از اهمیت خاص خود برخوردار بوده و می‌توانیم همه آن را در یک درجه اهمیت قرار دهیم.

برای افرادی که تجربه کافی در زمینه تولید محتوا ندارند، پیشنهاد می‌کنیم که از تیم‌های تولید محتوا کمک بگیرند. سرومارکتینگ با همکاری نویسندگان با تجربه‌ و ماهری که دارد، می‌تواند در این زمینه به شما کند. کافی است به سایت این تیم مراجعه کنید و با تماس با شماره اعلام شد، مشاوره‌های لازم را برای ثبت سفارش انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *