محتوای زرد چیست؟

محتوای زرد چیست

آیا تا به حال صفت زرد بودن، در مورد یک محتوا به گوشتان خورده است؟ بیشترین کاربردی که این رنگ برای محتواها دارد مربوط به مجلات و روزنامه‌هاست که تحت عناوین مجلات زرد شناخته می‌شوند. مجلاتی که هدف اصلی آنها ایجاد هیجان بیشتر در خواننده بوده و به منظور فروش بیشتر عناوین و محتواهای مختلف را منتشر می‌کنند، حتی اگر این مطالب واقعی نبوده و منبع درستی نداشته باشد.

در دنیای مدرن امروز، تولید محتوای زرد دیگر مخصوص مجلات نیست. بسیاری از شبکه‌های مجازی و سایت‌های آنلاین که در زمینه فروش خدمات و محصولات مختلف در این فضا در حال فعالیت هستند؛ نیز به روشی متفاوت از محتواهای زرد برای جذب بیشتر کاربران آنلاین استفاده می‌کنند. می‌خواهیم در این مطلب در مورد محتوای زرد در بستر وب صحبت کنیم و آنها را بهتر بشناسیم.

یک تعریف کامل از محتوای زرد

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از تولید محتوای زرد داشته باشیم، می‌توانیم به مطالبی اشاره کنیم که اصول محتوانویسی در آن رعایت نشده و هدف اصلی نویسنده کنار هم قرار دادن کلمات برای تحریک کردن احساسات کاربران است. این تولید کنندگان محتوا بر این باورند که محتوایی با این ویژگی‌ها می‌تواند باعث جذب مخاطبان بیشتر و در نهایت ورودی و فروش بالاتر شود.

در این مدل از محتواها خبری از منبع معتبر نیست و مطالب و اخبار ارائه شده غیرواقعی هستند. از نمونه آنها می‌توانیم به اخبار حواشی هنرمندان و سلبریتی‌ها اشاره کنیم. مانند فیلم یک بازیگر در مهمانی خصوصی!!!

شاید این عنوان در ابتدا برای کاربر جذاب باشد و روی لینک یا تصویری که دیده کلیک کند و وارد سایت یا صفحه مجازی شما شود، اما احتمال ماندگاری بیشتر او در این فضا چقدر است؟

در یک محتوای زرد دو ویژگی اساسی وجود دارد که حاشیه و افراط نامیده می‌شود. تیترهای عجیب و در مواقعی باورنکردنی، مهمترین ویژگی است که در یک محتوای زرد نظر کاربر را به خود جلب می‌کند. برخی از کسب و کارها از این عناوین برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند. به عنوان مثال “کسب درآمد میلیاردی توسط یک نویسنده معروف از طریق نوشتن محتوا” برای یک تیم تولید محتوا می‌تواند، عنوانی زرد باشد.

ویژگی‌های اصلی محتوای زرد چیست؟

ویژگی‌های اصلی محتوای زرد چیست؟

در تمام محتواهای زرد چند ویژگی مشترک را می‌توانید ببینید:

  • صحبت در مورد افراد معروف و حواشی که در مورد آنها وجود داشته و ممکن است برای مردم جذاب باشد.
  • تصاویر جذاب به همراه تیترهای بزرگ و عناوین هیجان انگیز که در نهایت باعث کنجکاوی مخاطب می‌شود.
  • وجود عناوینی که باعث ایجاد ابهاماتی در بیننده شده و او را تشویق می‌کند که ادامه محتوا را بخواند.
  • استفاده از متونی که بار عاطفی و احساسی داشته و ذهن مخاطب را درگیر می‌کند.
  • اغراق بیش از اندازه در نوشتن جملات و محتواها که گاهی غیر قابل باور است.
  • منبع معتبر و موثقی در مورد آنها وجود ندارد.
  • محتواها اکثرا مربوط به مسائل روز دنیاست.

انواع تولید محتوای زرد

محتواهای زرد نیز می‌توانند به اشکال مختلف متنی، ویدئویی، تصویری، صوتی و … تولید شوند. انتخاب نوع تولید محتوا بر اساس نیاز کاربر انجام می‌شود. به عنوان مثال در اینستاگرام بیشتر تمرکز روی تصاویر است و دلیل بازدید بیشتر پست‌هایی که در اکسپلور قرار می‌گیرند، تصویر و فونتی است که دارند. در حال حاضر برخی از کسب و کارها وجود دارند که از تبلیغات زرد نیز برای برندینگ خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال استفاده از هشتگ‌ها یا کلمات کلیدی نامرتبط با پست برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی کاربران…

دوری از محتوای زرد و باز شدن مسیر موفقیت به روی شما

اکنون با محتوای زرد آشنا شده و می‌دانید که چگونه تولید می‌شود. اما سوال اینجاست که چرا باید از انتشار محتوای زرد درون سایت یا شبکه‌های مجازی دوری کنیم. تاثیری که انتشار این مدل از محتوا می‌تواند روی پلتفرم آنلاین شما داشته باشد را می‌توانید در میان موارد زیر ببینید:

  • اغلب مخاطبان به دنبال محتواهایی می‌گردند که شفاف و واقعی باشد.
  • محتوای زرد باعت بی‌اعتبار شدن برند شما خواهد شد.
  • با انتشار محتوای زرد اعتماد مخاطبانتان از بین می‌رود.
  • اگر محتواهایی را بدون منبع معتبر و به دروغ منتشر کنید، شاهد بسته شدن کانال‌های ارتباطی خود خواهید بود.

تولید محتوا زرد

برای آنکه ورودی‌های سایت خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید، نباید از محتوای زرد استفاده کنید. در این پروسه کمیت نقش مهمتری را نسبت به کیفیت بازی می‌کند. عناوین جذاب و غیر واقعی اگرچه در ابتدا نگاه کاربران را به سمت خود جذب می‌کند، اما در دراز مدت تاثیر منفی خود را روی کسب و کارتان خواهد گذاشت.

انتخاب مسیر درست تولید محتوا

برای تولید یک محتوای بهینه باید به دنبال افرادی باشید که در این زمینه از تجربه کافی برخوردارند. امروزه اغلب کسب و کارها آگاهی لازم را برای تولید محتوای مناسب و موثر به دست آورده‌ و مردم نیز نسبت به گذشته آگاهی بیشتری دارند. بنابراین نمی‌توان با ارائه یک محتوای زرد در این فضای رقابتی موفق بود. تیم وین کانت می‌تواند در زمینه تولید محتوا به شما کمک کند. کافی است دستان خود را در مسیر موفقیت به ما بسپارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *