محتوای تکراری یا duplicate content چیست؟

محتوای تکراری یا duplicate content چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ اصطلاحات زیادی وجود دارد که یکی از آنها محتوای تکراری یا duplicate content است. این محتواها شامل نوشته‌های کپی شده و دقیق از مطالب سایر سایت‌ها هستند، که در صفحه دیگری منتشر می‌شوند. زمانی که تعداد زیادی محتوا کپی و تکراری در سایتی قرار بگیرد، دریافت امتیازات منفی از سمت گوگل را به دنبال خواهد داشت. به دنبال این اتفاق نیز کاهش رتبه سایت ایجاد می‌شود. یک محتوای تکراری همیشه کپی شده از مطالب دیگر نیست، بلکه گاهی شباهت زیاد یک نوشته به محتوای سایت دیگر باعث می‌شود تا گوگل آن را duplicate content بداند و امتیازدهی به آن صفحه را بر همین اساس انجام دهد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد تولید محتوای تکراری و اثراتی که روی رتبه سایت دارد، صحبت کنیم.

تاثیر محتوای تکراری روی سئو

سوالی که اغلب مدیران سایت با آن رو به رو هستیند، این است که آیا محتوای تکراری روی سئوی سایت موثر است؟ چگونه این مدل از محتوا می‌تواند به سئوی سایت آسیب بزند؟ در واقع گوگل تمایلی به زمان گذاشتن روی سایت‌هایی که محتواهای تکراری را منتشر کرده‌اند ندارد و تلاش زیادی برای آنها نمی‌کند. بنابراین اگر صفحات سایت شما اطلاعاتی مشابه با سایت دیگر داشته باشد، به رتبه‌بندی موتور جستجو آسیب می‌رساند. مشکلاتی که با انتشار محتوای تکراری در سایت ایجاد می‌شود، عبارتند از:

ورودی ارگانیک کمتر

زمانیکه گوگل شما را در رتبه‌بندی قرار ندهد، در لیست نتایج جستجوی کاربران نیز قرار نخواهید گرفت و این موضوع باعث کمتر شدن ورودی‌های سایت شما خواهد شد. به عنوان مثال اگر سه صفحه در نتایج گوگل محتوای مشابه داشته باشند و او نتواند صفحه اصلی را پیدا کند، هر سه را به عنوان صفحاتی با محتوای تکراری به حساب می‌آورد.

پنالتی

بر اساس آنچه که گوگل اعلام کرده محتوای تکراری در مواقعی باعث جریمه و حتی حذف یک سایت از میان نتایج جستجو می‌شود. البته این اتفاق کمتر اتفاق می‌افتد و اغلب در مورد سایت‌هایی است که به صورت عمدی از محتوای تکراری در سایت خود استفاده می‌کنند.

تاثیر محتوای تکراری روی سئو

ایندکس کمتر

این مشکل میز ممکن است در نتیجه انتشار محتوای تکراری ایجاد شود و برای سایت‌های تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مواقع گوگل صفحاتی که محتوای تکراری دارند را ایندکس نمی‌کند. اگر صفحه‌ای از سایت، در گوگل ایندکس نمی‌شد، یکی از دلایل می‌تواند تکراری بودن محتواها باشد. گوگل برای هر سایت به صورت روزانه یک بودجه خزش مشخصی را در نظر می‌گیرد و در نهایت شروع به ایندکس کردن صفحات آن می‌کند اگر صفحات تکراری زیادی در یک سایت وجود داشته باشد، مطمئنا بودجه خزش صرف آنها شده و از آنجایی که ایندکس این صفحات انجام نمی‌شود، اثری از صفحات سایتتان در نتایج جستجوی کاربران را نخواهید دید.

ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا

گاهی ممکن است یک نویسنده محتوا، متنی را از سایت‌های خارجی ترجمه کند و بدون آنکه بداند این محتوا توسط فرد دیگری ترجمه شده آن را در سایت خود منتشر کند. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات بهتر است محتوا را قبل از انتشار از طریق سایت‌های که کپی بودن آنها را تشخیص می‌دهد، بررسی کنید. در اینجا می‌خواهیم به معرفی این ابزارها بپردازیم:

duplichecker.com

یکی از بهترین سایت‌ها برای تشخیص کپی بودن محتواست. با ورود به این سایت اجازه دارید به صورت رایگان تا 1000 کاراکتر از محتواهای خود را در بخش مربوطه وارد کرده و از میزان کپی بودن آن مطلع شوید.

siteliner.com

در این سایت نیز می‌توانید با استفاده از URL صفحه خود میزان کپی بودن محتوای درون آن را بررسی کنید. در صفحه اصلی سایت یک باکس برای وارد کردن آدرس وجود دارد. پس از ورود آدرس سایت، با کلیک کردن روی دکمه GO می‌توانید URL سایتی که به عنوان داپلیکیت شما در نظر گرفته می‌شود را ببینید.

plagiarism-checker

ابزار بعدی از مجموعه SmallseoTools انتخاب شده و شبیه به سایت اول است. برای کار با این سایت باید متن خود را وارد بخش مربوطه کنید و در نهایت میزان کپی بودن آن را بررسی کنید.

copyscape.com

برای کار با ابزار کپی اسکیپ نیز نیازمند URL صفحه مورد نظرتان خواهید بود. در باکسی که برای آن در نظر گرفته شده باید آدرس سایتتان را وارد کرده و در نهایت میزان کپی بودن آن را بررسی کنید.

 

سفارش تولید محتوای یونیک به وین کانتنت

اکنون به خوبی با محتوای کپی یا همان Duplicate Content آشنا شده و به خوبی می‌توانیم با استفاده از ابزارهایی که عنوان شده، آنها را بررسی کنیم. اما در مواقعی فرصت کافی برای این بررسی وجود ندارد. بنابراین تولید محتوای یونیک از همان ابتدای کار، می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها شود. اینکار تنها با سپردن تولید محتوا به افراد با تجربه مانند تیم‌های تولید محتوا امکان‌پذیر است. شما می‌توانید پروسه تولید محتوای سایت خود را به دست تیم وین کانتنت بسپارید. محتواهای تولید شده توسط این افراد از میان منابع معتبر گردآوری و به وسیله خود نویسندگان تولید شده و با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *