قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

عده‌ای بر این باورند که ورود به یوتیوب و کسب درآمد آسان بوده و تنها با انتشار محتواهای ویدئویی امکان‌پذیر است. اما در این شبکه اجتماعی نیز قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود. در حال حاضر میلیون‌ها کاربر در یوتیوب مشغول به فعالیت هستند و برخی از آنها درآمدهای بسیار خوبی را دارند. اگر شما هم قصد دارید فعالیتتان را در کانال یوتیوب خود آغاز کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

قوانین یوتیوب که قبل از تولید محتوا باید بدانید…

برای آنکه بتوانید در یوتیوب محتواهایی را تولید کنید، باید به قوانین آن عمل کنید، در غیر اینصورت محتوای شما از کانالتان حذف خواهد شد:

عدم انتشار محتوای آزار دهنده

یوتیوب یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است، بنابراین نباید در آن محتواهایی که باعث ترس و وحشت می‌شود را قرار دهید. ارائه هر فیلم آزار دهنده‌ای که برای بازدید بیشتر در این فضا قرار داده شود، جزو ممنوعیت‌های این شبکه اجتماعی است. در این میان می‌توانیم به ویدئوهای حاوی رفتارهای خشونت آمیز، خودکشی، خودآزاری، توهین به نژاد و اقوام خاص و … اشاره کنیم.

قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

رعایت قوانین کپی رایت

در یوتیوب نیز قوانین کپی رایت باید رعایت شود. الگوریتم‌های هوشمند و پیشرفته‌ای در این فضا وجود دارد که محتواهای کپی را می‌شناسد و البته در این زمینه بسیار سخت‌گیر است. زمانیکه شما در حال انتشار یک محتوای کپی هستید، سیستم Content ID آن را شناسایی کرده و خطای CopyRight Claim را نمایش می‌دهد. در صورتیکه محتوا متعلق به خود شماست، باید از قسمت Actions و سپس Creator Studio این موضوع را به کارشناسان این شبکه گزارش دهید.

ارائه اطلاعات درست

قانون دیگر در تولید محتوای یوتیوب قرار دادن اطلاعات درست است. در صورتیکه محتوای مورد نظر شما حاوی اطلاعات غلط باشد، با آن برخورد خواهد شد. در نهایت نیز محتوا حذف و در صورت تکرار جریمه‌ای برایتان در نظر گرفته می‌شود.

تناسب تیتر و محتوا

زمانیکه محتوایی را برای انتشار فراهم می‌کنید، باید تیتر جذابی را بنویسید. اما این عنوان باید با محتوای ویدئویی که منتشر می‌کنید، تناسب داشته باشد. شما تنها چند ثانیه برای جذب مخاطبانتان فرصت دارید. در صورت عدم تناسب عنوان و ویدئو، مخاطب سریعا صفحه را بسته و از آن خارج می‌شود. با تکرار این روند، دیگر محتواهای شما توسط کاربران جدید دیده نخواهد شد.

قوانین یوتیوب

چند نکته مهم برای تولید محتوای موفق در یوتیوب

برای آنکه بتوانید محتواهای خود را در کانال یوتیوب به بهترین شکل منتشر کنید، باید ۵ نکته مهم و اساسی را در نظر بگیرید:

سخت گیری زیادی ممنوع!

نیازی به استفاده از دوربین‌های فانتزی و ویرایش‌های مختلف برای تولید محتوا در این پلتفرم ندارید. اغلب افراد موفق در این فضا تنها با یک کامپیوتر و دوربین ساده کار خود را شروع کرده‌اند. بکلر یکی از افراد مشهور در یوتیوب بود که کار خود را با اسکرین رکورد فیلم‌های از صفحه کامپیوترش آغاز کرد. او حتی زمانی را برای ویرایش تلف نمی‌کرد و همه ویدئوها را تنها در یک برداشت گرفته و منتشر می‌کرد.

ازشمند شمردن زمان مخاطبان

در کانال یوتیوب باید سعی کنید که به مخاطبانتان اهمیت بدهید و برای زمان آنها ارزش قائل باشید. بهتر است سریعا به اصل مطلب در محتوای خود برسید، بدون آنکه زمانی را صرف تبلیغ یا صحبت‌های بیهوده کنید.

درک مخاطبان

مخاطبان خود را درک کنید. یک تولیدکننده محتوا باید بدانند که مخاطبانشان چه کسانی هستند تا با آنها ارتباط برقرار کند. بهتر است قبل از اقدام به تولید محتوا، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • آنها چه چیزی را از شما چه می خواهند؟

ویدئوهای شما باید دقیقا همان چیزی باشد که مخاطب نیاز دارد و با دیدن آن به هدف نهایی خود می‌رسد. برخی از یوتیوبرها این موضوع را فراموش می‌کنند، زیرا آنها به فکر کسب درآمد هستند. بنابراین، کل ویدیو تبدیل به یک میدان فروش شده و هدف اصلی فراموش می‌شود.

مشخص کردن هدف محتوا

مشخص کردن هدف محتوا

هر هدفی که از تولید محتوای یوتیوب دارید را باید به سرعت مشخص کنید. در همان ابتدا بگویید که بیننده قرار است چه چیزی را ببیند. از پرداختن به مقدمه‌های فانتزی جلوگیری کنید.

تولید محتوای اساسی

اصطلاحات تخصصی را از ویدئوهای خود حذف کنید تا افرادی که اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند، نیز بتوانند آن را ببینند. شما برای طیف گسترده‌ای از مردم با سطح سواد متفاوت محتواها را تولید می‌کنید، بنابراین باید همه آنها را مد نظر قرار دهید تا این گروه را از دست ندهید.

یوتیوبر شوید…

در این مطلب به قوانین و نکاتی که برای فعالیت در یوتیوب نیاز دارید، صحبت کردیم. اکنون با قوانین این پلتفرم آشنا هستید و نکات مورد نیاز در این فضا را می‌دانید. شما هم می‌توانید به عنوان یک یوتیوبر موفق در این فضا درآمد زایی کنید، به شرطی که کلیه قوانین آن را رعایت کرده و در نهایت محتوایی را تولید کنید که از نظر مخاطبانتان ارزش بالایی را برای زمان گذاشتن دارد. برای محتواهای خود باید یک سناریو بچینید و در نهایت با یک کپشن مناسب آن را منتشر کنید. نوشتن سناریوی تولید محتوا یوتیوب و کپشن آن را می‌توانید به عهده نویسندگان تیم سرومارکتینگ بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *