تیم تولید محتوا چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا یکی از مهمترین اقداماتی است که برای جذب کاربران بیشتر انجام می‌شود. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای دریافت ورودی‌های بیشتر اقدام به تولید محتوا می‌کنند. اهمیت این فرایند به قدری است که شاهد بسیاری از تیم‌های تولید محتوا در بستر وب هستیم که در نهایت از ایده تا انتشار محتوا را انجام می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد تیم‌های تولید محتوا صحبت کنیم که می‌توانند گوشه‌ای از موفقیت کسب و کار شما به دست گیرند.

تعریف تیم تولید محتوا

یک تیم تولید محتوا به طور مستقیم ایده‌پردازی را انجام داده و محتوا را تولید و ویرایش کرده و در صورت درخواست کارفرما آن را در سایت منتشر می‌کند. در یک تیم تولید محتوا باید تدوین استراتژی صورت گرفته و در نهایت محتواها با بالاترین کیفیت تولید شوند. بنابراین افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید در زمینه کاری خود بهترین باشند. آنها بدانند که یک محتوا را چگونه بنویسند و چطور از الگوریتم‌های گوگل برای بهینه سازی آن استفاده کنند. البته یک تیم تولید محتوا، محتواها را تنها برای سایت تولید نمی‌کند بلکه تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی را هم می‌توان در میان کارهای آنها قرار داد.

چه کسانی در تیم تولید محتوا هستند؟

در یک تیم تولید محتوا چندین متخصص وجود دارد که هر کدام وظیفه خاصی را در حوزه مشخصی دارند. اعضای تشکیل دهنده این تیم عبارتند از:

تیم تولید محتوا

استراتژیست محتوا

این فرد همان کسی است که راه رسیدن به یک کسب و کار از طریق تولید محتوا را به اعضای تیم و کارفرما نشان می‌دهد. این فرد استراتژی بازاریابی را درک کرده و فعالیت‌های نویسندگان، ویرایشگران و طراحان را به خوبی مدیریت می‌کند. استراتژیست محتوا باید همواره ایده‌هایی را برای پیشرفت یک کسب و کار ارائه دهند. وظایف این فرد عبارتند از:

  • شناسایی پرسونای مخاطب
  • پیدا کردن موضوع
  • نوشتن سرتیترها
  • پیدا کردن راهنمای برند

نویسنده محتوا

همه محتواهایی که در یک سایت قرار می‌گیرد توسط نویسنده محتوا نوشته می‌شود. این مطالب می‌توانند مربوط به وبلاگ، معرفی محصول یا یک پست در اینستاگرام باشد. یک نویسنده محتوا مخاطبان اصلی کسب و کار شما را بررسی می‌کند و با تعیین ساختار کلی برای محتوا، بر اساس اصول سئو متن مورد نظرتان را می‌نویسند. اینروزها اغلب نویسنده‌ها به صورت دورکار فعالیت می‌کنند.

کپی رایتر

بر خلاف نظر عده‌ای از فعالان در زمینه تولید محتوا، کپی رایتینگ و تولید محتوا تفاوت‌هایی را با هم دارند که باید آنها را در نظر گرفت. بنابراین وظایف کپی رایتر و نویسنده با هم متفاوت است. یک کپی رایتر با هدف متقاعد کردن کاربر برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات، محتوای مورد نظرش را می‌نویسد. معمولا وظیفه کپی رایترها نوشتن متون تبلیغاتی و همچنین نوشتن برای صفحات فرود است.

ویراستار

یکی از شغل‌های دیگر در تیم تولید محتوا، ویراستار است. در برخی از تیم‌های تولید محتوا نقش ویراستار، کمرنگ است. اما همین موضوع باعث می‌شود تا با ارائه محتواهایی با ایرادات جزئی‌، کسب و کارهای مختلف دیگر خواهان همکاری با آنها نباشند. ویراستاری باید توسط فردی انجام شود که خودش نوشتن محتواها را به عهده ندارد. او باید غلط‌های املایی و نکات نگارشی را در محتواها را پیدا و آنها را تصحیح کند.

تیم تولید محتوا چیست؟

سئوکار

در اغلب تیم‌های تولید محتوا جای یک سئوکار خالی است. در واقع وجود فردی که در زمینه سئوی محتوا از تجربه کافی برخوردار باشد، می‌تواند تاثیر مثبتی را در موفقیت آن کسب و کار داشته و محتوایی که نویسندگان تولید کرده‌اند را بر اساس سئو داخلی و خارجی بهینه کند.

گرافیست

عضو دیگر تیم، گرافیست است. محتوای بصری، بخش مهمتری از محتوای سایت و صفحات مجازی را تشکیل می‌دهد. محتوای گرافیکی باید توسط یک گرافیست حرفه‌ای تولید و منتشر شود.

مدیر تیم تولید محتوا

مطمئنا یک تیم تولید محتوا نیاز به نظم دارد و اگر سفارشات ارائه شده به این تیم بیشتر شود، این برنامه ریزی و نظم باید توسط مدیر آن انجام شود. مدیر محتوا باید پروژه‌های مختلف را دریافت کرده و آنها را بین اعضای گروه تقسیم کند. همچنین زمان بندی آنها را نیز مشخص کند.

چرا از تیم‌های تولید محتوا کمک بگیریم؟

ارزش کار با تیم‌های تولید محتوا زمانی مشخص می‌شود که بدانید اصلی‌ترین کار در هر کسب و کار آنلاینی تولید محتواست. در واقع بیزینس‌های مختلف بدون تولید محتوا عملا نمی‌توانند در میان رقبای خود موفق شوند. اگر بخواهید محتوا را با استخدام نویسندگان در شرکت خود انجام دهید، باید کلیه فرایندها از تعیین استراتژی، نوشتن محتوا، ویراستاری و … را خودتان انجام دهید، در صورتی که یک تیم محتوا همه این موارد را خودش انجام داده و در نهایت در زمان مشخص شده، محتوای شما را منتشر یا در قالب ورد در اختیار شما قرار خواهد داد. البته انتخاب هر تیم تولید محتوایی نمی‌تواند مناسب باشد و باید ویژگی‌های زیر را در آن ببینید:

  • قابلیت مدیریت زمان
  • قابلیت مدیریت و برنامه ریزی محتوا
  • دارای مهارت‌های نگارشی
  • قابلیت تولید محتواهای متنی، صوتی و تصویری

بهترین تیم تولید محتوا

بهترین تیم تولید محتوا

چند سالی است که سرومارکتینگ به منظور بهبود فعالیت کسب و کارهای مختلف سعی در تولید محتواهای ارزشمند در زمینه‌های مختلف کرده است. در این تیم کلیه کارشناسان با سوابق بسیار خوب دور هم گرد آمده‌اند تا بتوانند در نهایت بهترین فرمت از محتواها را در اختیار کارفرماها قرار دهند. در سرومارکتینگ، خدمات ارائه شده بسیار متفاوت است. محتواهای متنی، گرافیکی، صوتی، ویدئویی و هر آنچه که شما به آن نیاز دارید، با بالاترین کیفیت ممکن تولید شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بخشی از موفقیت شما در فضای آنلاین مربوط به استراتژی‌های محتوایی است که شاید خودتان به عنوان یک کارفرما از عهده آن برنیایید. بنابراین در بهترین حالت ممکن، می‌توانید ارائه خدمات از تعیین استراتژی، تقویم محتوایی، تولید محتوا، ویراستاری و در نهایت انتشار را به عهده این تیم بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *