تولید محتوا به انگلیسی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

تولید محتوا به انگلیسی

اگر با مبحث بازاریابی محتوایی آشنایی داشته باشید می‌دانید که یکی ارکان اصلی آن، تولید محتوای متنی است. درحالی‌که طبیعتا هر شخص به زبان مادری خودش به دنبال مطالب موردنظرش در اینترنت می‌گردد؛ تولید محتوا به انگلیسی نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای نسبت به دیگر زبان‌ها برخوردار است. انگلیسی، زبان اول بین‌المللی دنیا و زبان اصلی ۶۷ کشور است. کسب‌وکارها نیز با این زبان است که با مشتریان بین‌المللی‌شان ارتباط برقرار می‌کنند.

اما چرا تولید محتوای انگلیسی تا این اندازه اهمیت دارد؟ به چه کسی تولیدکننده محتوا به انگلیسی گفته می‌شود و موقعیت‌های شغلی او چیست؟ در این مقاله به سوالات این‌چنینی پاسخ خواهیم داد. اگر قصد استفاده از تولید محتوا به انگلیسی برای وب‌سایت خود یا کسب درآمد از این طریق را دارید، با ما تا انتها همراه باشید.

تعریف تولید محتوا به انگلیسی

تولید محتوا معادل عبارت content creation‌ در زبان انگلیسی و به فعالیتی گفته می‌شود که در آن، محتوایی متنی، حول یک موضوع برای انتشار در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود.

از معنی لغوی این عبارت که بگذریم؛ تولید محتوا در علم بازاریابی اینترنتی، جزء زیرشاخه‌های بازاریابی محتوایی قرار می‌گیرد. در این فعالیت، محتوا با هدف دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو تولید می‌شود. درواقع، نویسنده محتوا باید با رعایت اصول بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو) و نیز کاربر، محتوایی تولید کند که به ازای برخی عبارات جستجوشده در موتورهای جستجو، رتبه‌های اول را در نتایج جستجو به خود اختصاص دهد. اگر این محتوا به زبان انگلیسی نوشت شده باشد به آن تولید محتوا به انگلیسی گفته می‌شود.

اصول تولید محتوا به انگلیسی

اصول تولید محتوا به انگلیسی

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم تولید محتوا به‌طورکلی بر دو اصل سئوپسندی و کاربرپسندی، استوار است. اما درحالی‌که یک فرد انگلیسی‌زبان به‌راحتی می‌تواند به زبان مادری‌اش محتوا تولید کند، برای یک فرد غیرانگلیسی‌زبان، اصول دیگری نیز مطرح می‌شوند که در ادامه آنها را مطرح می‌کنیم.

اصول نگارش به زبان انگلیسی

بیش و پیش از همه، محتوای تولیدشده به زبان انگلیسی باید ازنظر قواعد نگارشی و دستوری، صحیح و بدون اشکال باشد. در میان مهارت‌های چهارگانه درک مطلب (Reading)، گوش کردن (Listening)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing)، مهارت نوشتن از بقیه دشوار است. کافی است نگاهی به متوسط نمرات رایتینگ شرکت‌کنندگان در آزمون تافل داشته باشید تا به‌خوبی متوجه دشواری این مهارت شوید. در حقیقت، تنها کسی می‌تواند در تولید محتوا به زبان انگلیسی موفق شود که علاوه بر نوشتن بر سه مهارت دیگر نیز مسلط باشد.

از سوی دیگر، تنها نوشتن صحیح کافی نیست؛ برای اینکه بتوانید از تولید محتوا به انگلیسی ، ترافیک بالا و رتبه سئوی خوبی بگیرید، باید جذاب بنویسید. بنابراین باید به موضوع نیز ازنظر فنی و علمی مسلط بوده و بتوانید اطلاعاتی مفید را به زبانی صریح، ساده و منحصربه‌فرد ارائه کنید. به‌عبارت‌دیگر، برای موفقیت در تولید محتوا انگلیسی باید به این زبان مانند یک فرد Native مسلط باشید.

اصول سئو

دیگر اصل مهم در تولید محتوا به انگلیسی ، پس از تسلط به این زبان، آگاهی از اصول سئو است. گوگل، همواره معیارهای خود را برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و محتواها اعلام می‌کند که بسیاری از آن‌ها به سئوی محتوایی مربوط هستند. مهم‌ترین این معیارها عبارت‌اند از:

  • رعایت چگالی کلمات کلیدی و توزیع آن‌ها در متن
  • استفاده از کلمات و عبارات مرتبط با موضوع و کلمه کلیدی اصلی در متن
  • هدینگ اصولی
  • استفاده بهینه از تگ‌های تایتل، متا دسکریپشن، آلت تصاویر و غیره
  • استفاده از تصاویر مرتبط

لازم به ذکر است که همه این قواعد برای تولید محتوا به زبان فارسی نیز صدق می‌کنند؛ اما به این دلیل که الگوریتم‌های گوگل در درجه اول برای زبان انگلیسی نوشته شده‌اند بر روی محتواهای نوشته‌شده به این زبان نیز سریع‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنند. بنابراین، لازم است که این اصول با دقت بیشتری در زبان انگلیسی رعایت شوند.

کاربرپسند بودن محتوا

الگوریتم‌های گوگل، امروزه بیش از گذشته توجه خود را از کلمات کلیدی و چگالی آن‌ها بر کاربرپسندی محتوا معطوف کرده‌اند. این الگوریتم‌ها میزان تعامل کاربر با محتوا، میزان به اشتراک‌گذاری آن، ارتباط منطقی لینک‌ها و موارد این‌چنینی را بررسی می‌کنند. برای موفقیت در تولید محتوا به انگلیسی باید با این الگوریتم‌ها به‌خوبی آشنا باشید.

باز هم نکته مهم این است که گوگل کاربرپسندی محتوای انگلیسی را بیشتر و سریع‌تر از دیگر زبان‌ها متوجه می‌شود. الگوریتم‌هایی مانند Helpful Content نیز که به‌تازگی (سپتامبر ۲۰۲۲) توسط این موتور جستجو راه‌اندازی شده‌اند نیز به‌خوبی با زبان انگلیسی سازگار بوده و بیش از همه‌ي زبان‌ها محتواهای انگلیسی را رصد می‌کنند.

اهمیت تولید محتوا به زبان انگلیسی

اما چرا تولید محتوا زبان انگلیسی برای سایت‌هایی که زبان اصلی‌شان فارسی است، مهم است؟ پاسخ به این سوال را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • بسیاری از کسب‌وکارها مشتریان و درواقع بازارهایی خارج از مرزهای ایران دارند. تولید محتوا به انگلیسی برای این کسب‌وکارها می‌تواند در زمینه‌هایی مانند برندینگ، بازاریابی و تبلیغات به آن‌ها کمک کند.
  • زبان انگلیسی، زبان اول بسیاری از ایرانیان و ایرانی‌تبارهای خارج از کشور است. بسیاری از این افراد، تمایل دارند از خدمات و محصولات کسب‌وکارها و وب‌سایت‌های ایرانی نیز استفاده کنند.
  • بسیاری از مشاغل امروزی به مرزها محدود نیستند. نمونه‌ای از این مشاغل، بلاگری است. بلاگرها به‌خوبی می‌توانند با تولید محتوا انگلیسی ، مخاطبان بین‌المللی داشته باشند.
  • تولید محتوا به زبان انگلیسی قطعا بر اعتبار برند شما نزد بازار هدف و نیز همکارانتان، تاثیرگذار است.

اما شاید مهم‌تر از همه‌ي این موارد باید به تاثیر یک محتوای سئوشده به زبان انگلیسی با نرخ کلیک بالا بر سئوی سایت اشاره کنیم. درواقع اگر بتوانید در رقابت سخت دریافت رتبه برای محتوای انگلیسی، پیروز میدان شوید؛ قطعا رتبه‌ي سئوی سایت شما بهبود خواهد یافت. اینجاست که نتایج زحمات شما، شامل حال کل وب‌سایت و دیگر محتواهایتان نیز می‌شود.

تاثیر تولید محتوا انگلیسی بر سئوی خارجی

علاوه بر ترافیک ارگانیک، یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که تولید محتوا به انگلیسی می‌تواند بر سئوی سایت شما داشته باشد از طریق سئوی خارجی است. همان‌طور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین مباحت مطرح در این زمینه، لینک خارجی و دریافت بک‌لینک (Back Link) است. ارجاع به یک صفحه خارجی معتبر با اعتبار صفحه و دامنه بالا در محتوایی به زبان انگلیسی، ازنظر گوگل، نسبت به همان لینک در یک محتوای فارسی، منطقی‌تر است و تاثیر بهتری بر سئوی خارجی سایت دارد.

همچنین درصورتی‌که محتوایی باکیفیت به زبان انگلیسی تولید کرده باشید؛ با احتمال بیشتری نیز می‌توانید بک‌لینک دریافت کنید. یک نکته مهم این است که دریافت بک‌لینک به روش‌های اصولی و اصطلاحا کلاه‌سفید به‌جای روش‌های کلاه‌سیاه مانند خرید بک‌لینک در وب انگلیسی، بسیار پذیرفته‌شده‌تر است. صاحبان وب‌سایت‌های معتبر به‌خوبی با چنین روش‌هایی که بر پایه تعامل مستقیم و در نظر گرفتن نفع کاربر هستند؛ آشنایی دارند. با ارسال ایمیل به سایت‌هایی که ممکن است محتوای شما برای آن‌ها مناسب باشد، می‌توانید بک‌لینک‌های قوی و باکیفیتی نیز دریافت کنید.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۵۱ درصد محتوای وب به زبان انگلیسی است. این آمار، نشان می‌دهد که با تولید محتوا به انگلیسی تا چه اندازه می‌توانید خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که ممکن است به شما بک‌لینک بدهند.

موقعیت شغلی کارشناس تولید محتوا به انگلیسی

موقعیت شغلی کارشناس تولید محتوا به انگلیسی

به‌طورکلی، منظور از کارشناس تولید محتوا در کشور ما، تولیدکننده محتوا به زبان فارسی است. این افراد برای شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف به‌صورت قراردادی، پروژه‌ای، دورکاری یا فریلنسری کار کرده و دستمزدشان را نیز به‌صورت پروژه‌ای یا کلمه‌ای می‌گیرند. اما یک تولیدکننده محتوا به انگلیسی معمولا موقعیت ممتازتری دارد. هزینه تولید محتوا به انگلیسی معمولا بیشتر و حتی چند برابر تولید محتوای فارسی است. دلایل این موضوع را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تولیدکننده محتوا به انگلیسی باید به این زبان نیز مسلط باشد و این شغل تخصصی‌تر به‌حساب می‌آید.
  • بسیاری از محتواهای فارسی ترجمه‌شده از زبان انگلیسی هستند. این امکان در زبان انگلیسی وجود ندارد. درواقع، تولید محتوای منحصربه‌فرد به انگلیسی، بسیار دشوارتر بوده و حتی نیاز به داشتن تخصص در زمینه‌ای دارد که قرار است مطلب، درباره‌‌ی آن نوشته شود.
  • رعایت اصول سئو و کاربرپسندی در تولید محتوا به انگلیسی حساس‌تر است.

یک تولیدکننده محتوا به انگلیسی ، موقعیت‌های شغلی متعدد دیگری نیز را پیش روی خود دارد. دریافت سفارش از کسب‌وکارها و فریلنسری، یکی از آنها‌ست. می‌توانید با باز کردن حساب کاربری در وب‌سایت‌های فریلسنری معروف دنیا مانند Fiverr، iWriter و Guru با شرکت‌های خارجی نیز همکاری داشته باشید. قیمت تولید محتوای انگلیسی را نیز می‌توانید خودتان بر اساس دلار، یورو، ریال و حتی ارزهای دیجیتال تعیین کرده و دریافت کنید.

علاوه بر همه‌ی این‌ها می‌توانید به‌صورت مستقل نیز به‌عنوان یک نویسنده در زمینه‌ی تخصصی موردنظرتان، کار کنید. بهترین پلتفرم‌ها برای این کار، linkedin، Medium، Reddit و Quara هستند. روش‌های کسب درآمد از هریک از این‌ها متفاوت؛ اما عمدتا بر اساس تبلیغات و حق اشتراک است.

این فرصت خوب را از دست ندهید

تولید محتوا انگلیسی برای سایت‌هایی با زبان اصلی غیرانگلیسی، درعین‌حال که یک فرصت است، چالشی نیز به‌حساب می‌آید. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، تولید محتوا به پرکاربردترین زبان دنیا می‌تواند ترافیک بسیار زیاد، اعتبار دامنه و صفحه و نیز اعتبار برند بالایی را برای سایت به همراه بیاورد. بااین‌حال، رقابت بر سر دریافت رتبه از گوگل در وب انگلیسی، بسیار شدیدتر از زبان‌های دیگر است.

تولید محتوا به انگلیسی ، یک موقعیت شغلی محبوب و در صورت موفقیت در آن، پردرآمد است. شرکت‌های بسیار داخلی و خارجی به دنبال افرادی با این مهارت هستند. علاوه بر این، با نویسندگی در شبکه‌های اجتماعی متن‌محور مانند مدیوم نیز می‌توانید از این مهارت خود، درآمد خوبی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *