تولید محتوا برای سایت چیست؟

تولید محتوا برای سایت چیست؟

تولید محتوا برای هر کسب و کاری که در فضای آنلاین فعالیت می‌کند، مهم و ضروری است و بدون وجود آن، عملا شانس کمی برای موفقیت در این فضا وجود دارد. به همین دلیل است که محتوا را پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن می‌دانند. محتوای دیجیتال اشکال مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توانیم به مطالب موجود در صفحات مختلف سایت، وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و … اشاره کنیم و به فردی که آنها را تولید می‌کند، تولید کننده محتوا می‌گوییم. در این مطلب می‌خواهیم به موضوع تولید محتوا برای سایت بپردازیم و با تمام نکاتی که پیرامون آن وجود دارد آشنا شویم.

انواع محتوای سایت

محتوا می‌تواند به اشکال مختلف ویدئویی، متنی، صوتی و تصویری تولید شود. اینکه که کدام نوع محتوا مناسب است، کاملا بستگی به پلتفرمی دارد که قرار است در آن منتشر شود. برخی از انواع محتواهایی که در بستر وب می‌بینید، عبارتند از:

  • محتوای نوشتاری: وبلاگ‌ها، مقالات SEO، کتاب‌های الکترونیکی، ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • تصاویر: اینفوگرافیک، گیف‌ها
  • صدا: پادکست، کتاب صوتی
  • ویدئو: انیمیشن‌ها، وبینارها، آموزش‌ها

مراحل تولید محتوا

مراحل زیر در نهایت باعث می‌شود تا یک محتوا را به بهترین شکل ممکن تولید و در پلتفرم‌های دلخواه خود منتشر کنید:

مراحل تولید محتوا سایت

ارائه استراتژی محتوا

تولید محتوای موثر با یک استراتژی دقیق آغاز می‌شود. نویسنده با تجزیه و تحلیل اهداف کسب و کار خود، اینکار را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، اگر بخواهد بازدیدکنندگان سایتی را افزایش دهد، باید ببیند که محتوا چگونه در این زمینه به او کمک می‌کند؟ ممکن است انتشار محتوای جدید بر اساس برنامه مشخص یا به روز رسانی محتوای قدیمی‌تر در این فرایند کمک کننده باشد. استراتژی محتوا باید مشخص کند که چه کاری قرار است در چه زمانی انجام شود.

برنامه ریزی برای شروع تولید محتوا

قبل از ایجاد محتوا، باید ایده‌هایی را در ذهن خود پرورش دهید و بر این اساس عناوینی را انتخاب کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بهترین موضوعات را با بیشترین میزان موفقیت انتخاب کنید. پس از آن یک ساختار کلی را در نظر گرفته و شروع به نوشتن محتوا کنید. در محتوای خود باید از تصاویر، پیوندهای داخلی، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و … که باعث جذب بیشتر مخاطبان می‌شود، استفاده کرده و از نظر سئو آن را بهینه کنید.

انتشار و اشتراک گذاری در رسانه‌های دیجیتال

فرایند انتشار، شامل بارگذاری محتوا در سایت است. پس از آن نیز می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات پولی برای دیده شدن بیشتر آن استفاده کنید. تنها در این شرایط است که تعامل کاربران با شما بیشتر خواهد شد.

چرا به تولید محتوا برای سایت نیاز داریم؟

چرا به تولید محتوا برای سایت نیاز داریم؟

هدف اصلی از تولید محتوا ایجاد ارتباط با مخاطبان خاص است. همچنین اینکار به بازاریابی و فروش بیشتر نیز کمک می‌کند. یک محتوای مناسب باعث جذب مشتریان بیشتر و دریافت ترافیک ارگانیک زیاد در سایت می‌شود. به همین دلیل است که نقش موثری را در درامدزایی دارد. موارد زیر جزو دلایل اصلی هستند که اهمیت نیاز به تولید محتوا را بیشتر از قبل بیان می‌کنند:

1.       سئوی سایت

سئو، فرایند بهینه‌سازی محتوا و سایت شماست. زمانی که در تولید محتوا از کلمات کلیدی و سایر عناصر مهم سئو، مانند بک لینک، استفاده درست از کلمات کلیدی، قرار دادن عناوین جذاب، قرار دادن هدینگ‌های مناسب و … استفاده شده باشد، به احتمال زیاد در میان نتایج جستجوی کاربران قرار خواهد گرفت.

2.       تعامل

H’v کاربری با محتوای شما تعامل برقرار کند، مدت زمان بیشتری در سایتتان باقی می‌ماند. وقتی محتوای شما جذاب باشد، شانس خود برای برگشت دوباره کاربران و در نهایت تبدیل آنها به مشتریان دائمی را بیشتر خواهید کرد. یک محتوای مناسب و دقیق، می‌تواند شما را به متخصص در زمینه کسب و کار خود تبدیل کند و به دنبال آن باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبانتان خواهد شد.

3.       برندسازی

محتوا یکی از روش‌های موثر در برندسازی است و باعث می‌شود تا افراد بیشتری شما را بشناسند و در نهایت با محصولات و خدمات شما ارتباط برقرار کنند.

4.       افزایش ترافیک

هر چه محتوای بیشتر و باکیفیت‌تری را در سایت خود منتشر کنید، افراد بیشتری شما را خواهند دید. موضوع محتوا را با توجه به علاقه مخاطبانتان انتخاب کنید تا بتوانید در نهایت یک محتوای ویروسی را بنویسید. با گذشت زمان و تداوم در تولید محتوای سایت، می‌توانید سهم بیشتری از بازار به خود اختصاص دهید.

هزینه تولید محتوا سایت چقدر است؟

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

اگر می‌خواهید محتوایی را در سایت خود قرار دهید، باید در مورد آن تحقیق کنید، آن را بنویسید، بهینه سازی کنید و در نهایت در یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا منتشر کنید. این فرایند ممکن است پروسه‌ای زمان بر باشد. از طرفی استخدام یک نویسنده در شرکت، هزینه‌های بالایی را برایتان در پی خواهد داشت، چرا که شما در برابر زمانی که او در اختیارتان قرار می‌دهد باید مبلغی را به عنوان حقوق پرداخت کنید، حتی اگر در آن بازه زمانی عملا فعالیتی را در راستای پیشرفت کسب و کار شما انجام ندهد.

اما روش دیگری که پیش روی شماست، برون سپاری تولید محتوا به تیم‌هایی است که در این زمینه فعال هستند. با اینکار شما در قبال دریافت محتوا و کاری که انجام شده باید مبالغی را پرداخت کنید. این تیم‌ها مسیر تولید محتوا را از تعیین استراتژی تا انتشار آن به عهده می‌گیرند و با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهند. مطمئنا باشید که مبالغ پرداخت شده برای تولید محتوا، بازدهی بسیار بالایی را برای شما خواهد داشت.

روش‌هایی برای بررسی تاثیر تولید محتوا روی سایت

برای آنکه بتوانید اثر تولید محتوا در روند پیشرفت کسب و کارتان را ببینید، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • میزان اشتراک گذاری: اشتراک گذاری یک پست توسط مردم نشانه‌ای از موثر بودن محتواست. مردم فقط بهترین‌ها را به اشتراک می‌گذارند.
  • رتبه خوب در موتورهای جستجو: اگر افراد زیادی روی لینک محتوای شما کلیک کنند و برای مدت زمان طولانی در آن بمانند، یعنی گوگل تمایل دارد آن را رتبه‌های بالا قرار دهد. اگر سایت شما در نتایج جستجو در حال پیشرفت است، به معنی موثر بودن محتواهایتان است.
  • جذب مشتریان بیشتر: اگر شاهد افزایش مشتریان و فروش بالاتر خدمات و محصولاتتان هستید، می‌توانید متوجه شوید که محتوای شما تاثیر خود را گذاشته است.

چگونه سایت خود را با تولید محتوا بهینه کنیم؟

  • فرآیند تولید محتوای خود را به صورت سازماندهی شده انجام دهید.
  • اگر نویسندگانی را در شرکت خود استخدام می‌کنید، برنامه دقیقی را در ابتدای هر ماه در اختیار آنها قرار دهید.
  • محتواهای خود را برای سئو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت، به صورت مدام منتشر کنید.
  • یک ساختار ثابت برای تولید محتواهای خود در نظر بگیرید. مانند استفاده از تصاویر، عناوین و …
  • محتواها را از قبل آماده کنید و آنها را در زمان مشخص شده منتشر کنید.
  • یک تقویم محتوا برای خود تنظیم کنید و در مورد آن برنامه‌ریزی کنید.

سفارش تولید محتوا برای سایت

سفارش تولید محتوا

روزانه میلیون‌ها محتوا به صورت آنلاین منتشر می‌شود که برای تأثیرگذاری، باید از کیفیت کافی برخوردار باشند. این به این معناست که نه تنها محتوا باید به خوبی نوشته شود، بلکه طراحی آن نیز باید به گونه‌ای باشد که نیاز کاربران را پاسخ دهد. تفاوت بین محتوای با کیفیت بالا و بی‌کیفیت کاملا مشخص است. محتوای ضعیف همیشه در بستر وب ناپدید خواهد شد. میزان تلاشی که برای تولید محتوای سایت خود انجام می دهید، با نتیجه‌ای که از آن می‌گیرید، رابطه مستقیم دارد. بنابراین سعی کنید همیشه تیمی را انتخاب کنید که با بالاترین کیفیت سفارشات تولید محتوای شما را انجام می‌دهد. وین کانتنت می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *