کپی رایتینگ در تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا بخشی جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ است. کاربران آنلاین در هنگام جستجوی سوالات و نیازهای خود در موتورهای جستجو، کسب و کار شما را تنها از طریق محتواهایی پیدا می‌کنند که درون سایت خود قرار داده‌اید. بنابراین می‌توانیم آن را نیروی محرکه تمام کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موفق بدانیم. اما نکته اینجاست که همه محتواها شبیه به هم نیستند و اهداف متفاوتی دارند. کپی رایتینگ یکی از انواع تولید محتوا است که در این مطلب می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم.

محتوا نویسی Content Production چیست؟

عده زیادی محتوانویسی را با کپی رایتینگ اشتباه می‌گیرند. برای درک بهتر تفاوت‌های این دو مدل تولید محتوا، بهتر است با خود محتوانویسی نیز آشنا شوید. در واقع نوشتن محتوا شامل ایجاد محتوای متنی برای آموزش یا سرگرم کردن خوانندگان است. این مطالب ممکن است باعث فروش هم بشوند، اما این هدف اصلی آنها نیست. با نوشتن محتوا، می‌خواهید خوانندگان را با ایجاد محتوای با کیفیت و با ارزش سرگرم کنید یا آموزش‌هایی را برای افزایش اطلاعات در اختیارشان قرار دهید. نمونه هایی از محتوا نویسی عبارتند از:

  • پست‌های وبلاگ
  • معرفی بهترین‌ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • آموزش‌‌ها
  • خبرنامه‌های ایمیلی
  • مقالات خبری
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی

کپی رایتینگ Copy Writing چیست؟

کپی رایتینگ شامل ایجاد محتوای متنی برای ترغیب خوانندگان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فرایند فروش کسب و کار شماست. برای مثال، اگر می‌خواهید محصولی را بفروشید، باید مشتریان احتمالی خود را متقاعد کنید که این محصول ارزش خرید را دارد. اگر می‌خواهید تماس‌های بیشتری را جذب کنید، باید آنها را متقاعد کنید که کسب‌وکارتان ارزش تماس گرفتن را دارد. کپی رایتینگ هنر متقاعد کردن خوانندگان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فروش است. نمونه هایی از کپی رایتینگ عبارتند از:

  • محتوای صفحات فرود
  • محتوای تبلیغات PPC
  • محتوای تبلیغات CPM
  • محتوای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی
  • محتوای صفحات محصول
  • محتوای فروش وب سایت
  • محتوای ایمیل‌های فروش
  • محتوای تبلیغات SMS

ویژگی‌های کپی رایتینگ

ویژگی‌های کپی رایتینگ

یک کپی رایتر برای نوشتن محتوای تبلیغاتی باید به چند ویژگی کلی توجه کند تا بتواند آن را از تولید محتوا متمایز کند. در اینجا به چند ویژگی و نکاتی که برای نوشتن محتوای کپی رایتینگ باید در نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد:

۱. هدف اصلی را در نظر بگیرید…

قبل از ایجاد یک محتوای جدید برای استفاده در کمپین بازاریابی دیجیتال، باید هدف خود را در نظر بگیرید. محتوا نویسی و کپی رایتینگ در درجه اول بر اساس هدف از یکدیگر متمایز می‌شوند. نوشتن محتوا برای آموزش یا سرگرمی است، در حالی که کپی رایتینگ برای متقاعد کردن خواننده طراحی شده است.

اکثر تبلیغات متنی شامل کپی رایتینگ می‌شوند زیرا به دنبال وادار کردن خوانندگان به اقدامی خاص هستند. در گوگل، بینگ، فیس بوک یا هر جای دیگری در فضای اینترنتی، کسب و کارها از تبلیغات متنی برای تشویق مشتریان احتمالی خود برای انجام اقدامی خاص استفاده می‌کنند.

۲. تعداد کلمات را بسته به موضوع انتخاب کنید…

کپی رایتینگ طول کمتری را نسبت به نوشته دارد. حتی گاهی با تنها یک یا دو جمله نیز می‌توانید مخاطب را متقاعد به خرید یا استفاده از خدمات خود کنید. کپی رایتر باید بر اساس نیاز محتوا و موضوعی که در مورد آن می‌نویسد، در مورد تعداد کلمات و طول محتوا تصمیم گیری کند.

۳. احساسات را دخیل کنید…

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که بین نوشتن محتوا و کپی‌رایتینگ وجود دارد، استفاده از احساسات است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط جرالد زالتمن، پروفسور دانشگاه هاروارد، بیش از ۹ خرید از هر ۱۰ مصرف کننده به دلیل احساسات لحظه‌ای آنها انجام می‌شود. به عنوان مثال ترس از دست دادن ممکن است مصرف کننده را مجبور به خرید یک محصول کند تا از مزایای آن بی‌بهره نماند. در کپی رایتینگ باید بتوانید احساس امنیت، غرور، راحتی، حس تعلق و رضایت سریع مشتری را هدف قرار دهید.

۴. از جمله‌بندی‌ها و گرامر به درستی استفاده کنید…

 

کپی رایتینگ برای موثر بودن نیازی به گرامر دقیق ندارد. برعکس، ممکن است بتوانید با استفاده از یک جمله ناقص، خوانندگان را بیشتر متقاعد کنید که اقدامی خاص را انجام دهند. اکثر فضاهای تبلیغاتی آنلاین، محدودیتی را برای تعداد کلماتی که می‌توانید در یک تبلیغ متنی بگنجانید، دارند. بنابراین، ممکن است، لازم باشد تبلیغات متنی خود را با حذف کلمات غیر ضروری یا علائم نگارشی فشرده‌تر کنید.

۵. سئو در کپی رایتینگ را فراموش نکنید…

تنها محتوای باکیفیت می‌تواند در نتایج جستجو، رتبه خوبی را به دست آورد. اما شاید برای کسب رتبه‌های برتر نوشتن محتواهای متنی ساده بهتر از کپی رایتینگ باشد. مطمئنا در یک محتوای طولانی می‌توان از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کرد و بازدیدکننده‌های بیشتری را جذب کرد. اما در یک محتوای تبلیغاتی همه چیز در یک هدف خلاصه می‌شود و آن هم متقاعد کردن مخاطبان است. اما در هر صورت در نوشتن یک محتوای تبلیغاتی نیز باید از کلمات کلیدی و نکات سئو به درستی استفاده کنید.

انواع کپی رایتینگ

انواع کپی رایتینگ

در دیجیتال مارکتینگ، از کپی رایتینگ در پلتفرم‌های مختلف و برای کاربردهای متفاوت استفاده می‌شود:

کپی‌ رایتینگ سایت

نوشتن محتوا در صفحات خاص سایت، علاوه بر ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربر می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل نیز کمک کند.

کپی‌ رایتینگ در رسانه‌های اجتماعی

کپی رایتینگ، در رسانه‌های اجتماعی، یک هنر است که مخاطبان را به سمت شما جذب می‌کند. کپی رایترها در رسانه‌های اجتماعی مسئول ایجاد پست‌های جذاب و تأثیرگذار هستند که به ایجاد تعامل، تأثیرگذاری بر رفتار و افزایش فروش کمک می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی فضای ایده آلی برای برندها هستند تا بتوانند تعامل خوبی را با مخاطبان خود ایجاد کنند.

کپی‌ رایتینگ در ایمیل مارکتینگ

استفاده از تکنیک کپی رایتینگ در ایمیل مارکتینگ، مشتریان بالقوه را متقاعد می‌کند تا اقدام خاصی مانند کلیک کردن روی یک لینک یا خرید را انجام دهند. کپی‌رایترها از مهارت‌های خود برای ایجاد ایمیل‌های متقاعدکننده استفاده می‌کنند که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش فروش و نرخ تبدیل شود.

کپی رایتینگ تبلیغاتی

در این روش، کپی رایتر با برجسته کردن مزایا و ویژگی‌های مثبت، نشان می‌دهد که چگونه محصول یا خدمات شرکت می‌تواند مشکلات کاربران را حل کند. تبلیغات می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف و حتی تلویزیون‌ها باشد. هدف کپی‌رایتینگ تبلیغاتی ایجاد پیامی واضح و قانع‌کننده برای مشتریان است.

کپی‌ رایتینگ صفحه فرود

صفحات فرود مخصوص ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی یا خرید و … طراحی می‌شوند. در این صفحه باید همه چیز در راستای متقاعد کردن مخاطب برای انجام عملی خاص باشد. صفحات فرود برای افزایش نرخ تبدیل بهترین گزینه هستند.

کپی رایتینگ صفحه محصول

کپی رایتینگ صفحه محصول، نیز مزایا و ویژگی‌های کلیدی آن را به صورت خلاصه بیان می‌کند. در این صفحه باید به همه نکات پرداخته شود، اما نه با جزئیاتی که محتوا را بیش از حد طولانی کرده و خواننده را خسته کند.

سفارش کپی رایتینگ به تیم وین کانتنت

سفارش کپی رایتینگ به تیم سرومارکتینگ

در این مطلب به طور کامل در مورد کپی رایتینگ و اهمیت آن در یک کسب و کار پرداختیم و با انواع آن آشنا شدیم. اما نکته مهم دیگر در فرایند کپی رایتینگ، نحوه نگارش و تاثیری است که روی مخاطب می‌گذارد. در تیم سرومارکتینگ، گروهی از کپی رایترهای باتجربه دور هم جمع شده‌اند که می‌توانند با استفاده از قوانین دیجیتال مارکتینگ و سئو و استفاده از آنها در تولید محتوا، بیشترین میزان نرخ تبدیل را برای کسب و کار شما ایجاد کنند. می‌توانید پروسه تولید محتوای خود را به دست کارشناسان این تیم بسپارید و با خیال راحت منتظر دریافت بهترین نتایج و افزایش فروش خدمات و محصولات خود بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *