کانتنت چیست؟

اگر جزو علاقه مندان به اینترنت و دیجیتال مارکتینگ هستید یا به شغلی در این زمینه مشغولید، احتمالا جملاتی مانند محتوا پادشاه است یا  Content Is King را زیاد شنیده‌اید. جملاتی که به خوبی می‌توانند ارزش یک محتوا را مشخص کنند و اهمیت آن را در دنیای دیجیتال مارکتینگ، نشان دهند. در این مطلب می‌خواهیم به مفهوم اصلی کانتنت بپردازیم و با تولید محتوا  آشنا شویم. همچنین در ادامه به انواع محتوا و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

محتوا، اصلی‌ترین عضو در سایت شما

همین مطلبی که در حال خواندن آن هستید، نوعی محتوای متنی است. به گوشه و کنار این صفحه نگاه کنید، انواع مختلفی از تصاویر بزرگ و کوچک و مطالب کوتاه و بلند را می‌بینید که هر کدام در نقش یک محتوا برای این سایت عمل می‌کنند. در واقع محتوا زبان صحبت کردن یک سایت با شماست که به صورت عکس، نوشته یا ویدئو منتشر می‌شود. همچنین می‌توانیم آن را زبان گفتگو با ربات‌ها و خزندگان گوگل نیز بدانیم. یک تولید کننده محتوا با استفاده از کلمات کلیدی، تصاویر، تگ‌ها، لینک‌های مرتبط و … که گوگل آنها را مهم می‌داند به ربات‌ها می‌فهماند که منظور آن صفحه از سایت چیست و آیا از نظر کاربر می‌تواند مفید باشد.

تولید محتوا کانتنت چیست؟

تولید محتوا کانتنت چیست؟

تولید محتوا به فرایندی گفته می‌شود که یک محتوا از هر نوعی که باشد، ایجاد و منتشر شود. مراحل تولید محتوا شامل ایده پردازی، پیدا کردن منابع، نوشتن، ویرایش محتوا، افزودن تصاویر یا دیگر رسانه‌ها، بهینه سازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی، ویرایش نهایی، انتخاب نام و url مناسب و در نهایت انتشار است.

ممکن است تولید محتوا توسط یک نویسنده صورت گیرد، یا ممکن است یک گوینده یا گرافیست و حتی فیلمبردار آن را تولید کند. این موضوع به نوع محتوایی بستگی دارد که قرار است در یک پلفترم خاص منتشر شود.

اهمیت محتوا برای گوگل

کسی نیست که شغلی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ داشته باشد و از اهمیت محتوا در پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار بی‌خبر باشد. مردم همواره در اینترنت به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات خود هستند. مطمئنا زمانی در یک صفحه از سایت می‌مانند و زمان خود را برای مطالعه آن می‌گذرانند که محتوای قرار گرفته در آن برایشان جذاب باشد. گوگل بر اساس معیارهای خود، سایت‌هایی را به او پیشنهاد می‌دهد که برایشان مفیدتر است. بنابراین اهمیت محتوا برای سایت شما دقیقا در همینجا مشخص می‌شود. باید در تولید محتوا کانتنت به گونه‌ای عمل کنید که بتوانید در میان ۵ میلیارد جستجویی که به صورت روزانه در گوگل انجام می‌شود، حداقل ۱ بار مورد توجه کاربران قرار بگیرید و این تنها با استفاده از یک محتوای با ارزش امکان پذیر است.

اهمیت محتوا برای کاربران

محتوا برای کاربران نیز اهمیت دارد، چرا که دلیل اصلی‌شان برای جستجو پیدا کردن اطلاعات، خرید، مقایسه و مواردی از این قبیل است. پس نیاز دارند تا محتوایی را دریافت کنند که در سریعترین زمان ممکن بتواند نیازهایشان را بر طرف کند. مطمئا یک محتوای بسیار طولانی اما بی هدف و بدون خوانایی مناسب نمی‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران شما باشد. بنابراین کیفیت از نظر مخاطب اولین چیزی است که در یک محتوا اهمیت دارد.

انوع محتوا

انوع محتوا

محتوا تنها به همان متونی که در فضای وب می‌بینید و می‌خوانید محدود نمی‌شود. انواع مختلفی از آن وجود دارد که در اینجا می‌خواهیم به معرفی آنها بپردازیم. چند نمونه از انواع محتوا عبارتند از:

۱.      مقالات و گزارشات

این مدل از محتوا نسبت به آنهایی که درون بلاگ قرار می‌گیرند کاملتر بوده و حاوی اطلاعات دقیق و گاهی تاریخچه‌های طویل و طولانی است. در میان گزارشات و مقاله‌ها می‌توانیم به راهکارهای آموزشی، لیست‌‌ها و پژوهش‌ها اشاره کنیم که برگرفته از تحقیقات و آمارهای واقعی است.

۲.      محتوای بلاگ

بیشترین شکل محتوا، مربوط به بلاگ است. در پروسه تولید این مدل از محتوا عنوانی خاص انتخاب شده و معمولا کاربرپسندتر از گزارشات و مقالات است. در محتوای بلاگ لحن با توجه به مخاطبان و سلیقه آنها در نظر گرفته شده و در نهایت می‌تواند به صورت بلند یا کوتاه نوشته شود. اغلب کسب و کارهای اینترنتی و حتی فروشگاه‌های آنلاین بخشی از محتواهای خود را به بلاگ و ارائه محتواهایی متناسب با کسب و کارشان اختصاص می‌دهند.

۳.      رپورتاژ

رپورتاژها گروهی از محتواهایی هستند که معمولا توسط یک کسب و کار تولید شده و در داخل سایت‌های پر بازدید قرار می‌گیرند. مدیر این کسب و کارها باید مبلغی را برای انتشار محتوایش به صاحبان سایت پرداخت کنند. در داخل این مدل از محتواها از عبارات کلیدی استفاده شده و به صفحاتی که مشخص شده لینک داده می‌شود. انتشار رپورتاژ یکی از روش‌های پربازده برای دریافت بک لینک است.

۴.      اینفوگرافیک‌ها

محتواهای بصری نیز امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده‌اند. اینفوگرافیک ترکیبی از تصویر و نوشته است و می‌تواند به کاربران کمک کند تا ارتباط بهتری را با آنچه که تولید کننده محتوا در ذهنش دارد، برقرار کنند. معمولا اینفوگرافیک‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند چرا که بازدهی بالاتری را در این فضا خواهد داشت.

۵.      محتوای تصویری

تصاویر یکی از انواع محتوا هستند که البته اغلب به همراه محتواهای متنی می‌آیند. برای آنکه بتوانید تصاویر مناسبی را برای تولید محتوا کانتنت انتخاب کنید بهتر است از سایت‌هایی مانند freepik یا canva کمک بگیرید.

۶.      محتوای ویدئویی

ویدئو نیز یکی دیگر از انواع محتواست که البته بیشترین کاربرد را در یوتیوب و اینستاگرام دارد. برای به کار بردن این مدل از محتوا باید به دنبال تولید آن با بالاترین کیفیت ممکن باشید.

۷.      محتواهای دانلودی

بخشی از محتواها به صورت فایل‌های دانلودی هستند. در واقع شما می‌توانید یک محتوای متنی طولانی مانند کتاب، یک فایل صوتی یا یک ویدئو را به صورت دانلودی در اختیار کاربرانتان قرار دهید.

سفارش تولید محتوا به تیم وین کانتنت

سفارش تولید محتوا به تیم سرومارکتینگ

اکنون با محتوا آشنا شدیم و فهمیدیم که تا چه میزان وجود آن برای یک سایت لازم و ضروری است. شما می‌توانید سفارش محتوای سایت خود را به نویسندگان با تجربه در این تیم بسپارید. همه مراحل از کیورد ریسرچ تا تولید و انتشار محتوا در مدت زمانی مشخص توسط این تیم انجام خواهد شد. سرومارکتینگ مجموعه‌ای از بهترین‌ها را دور هم جمع کرده تا بتواند با بهترین کیفیت ممکن، آنچه که شما به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد و از این طریق سهمی را هر چند کوچک در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *