در تولید محتوا برای محصول به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه افراد زیادی خرید آنلاین را به حضوری ترجیح می‌دهند. این مشتریان به سایت‌های مختلف مراجعه کرده، در مورد محصول مورد نظرشان تحقیق می‌کنند و در نهایت محصولی را انتخاب می‌کنند که از نظرشان ارزش خرید بالاتری را دارد. شما به عنوان یک سایت فروشگاهی باید محتواهایی جذاب و متفاوت را برای محصولات خود تولید کنید. این مطالب باید کامل و با جزئیات باشند و بتوانند مخاطبان را مجاب کنند که خرید خود را از میان محصولات موجود در فروشگاه شما انجام دهند. می‌خواهیم در این مطلب به سراغ نکات مربوط به تولید محتوای محصولات در سایت‌های فروشگاهی بپردازیم.

چگونه برای یک محصول محتوا تولید کنیم؟

تولید محتوا، مجموعه‌ای از متون، تصاویر و ویدئوهاست که یک صفحه درون سایت را پر می‌کند. گاهی محتوا مربوط به محصول بوده و گاهی یک مقاله است. اگر شما هم محصولات یا خدماتی را برای فروش دارید، باید معرفی‌هایی را برای آنها داشته باشید. این محتوا باید بتواند در میان مطالبی که رقبایتان منتشر کرده‌اند، بهترین باشد تا مشتری را به سمت خود جذب کند.

زمانی که محتوایی را تولید می‌کنید باید به قوانین سئو نیز توجه کنید تا بتوانید رتبه خوبی را از موتورهای جستجو دریافت کنید. با اینکار شانس دیده شدنتان، توسط مشتری را بالاتر خواهید برد. قدم بعدی نوشتن محتوای جذاب است. کاربر باید پس از ورود به سایت شما، به قدری جذب شود که در نهایت دکمه اضافه شدن به سبد خرید را بزند و آن را نهایی کند و این به معنی موفقیت در پروسه تولید محتوای آن محصول است.

مزایای تولید محتوای مناسب

مزایای تولید محتوای مناسب

تولید محتوای مناسب برای محصول چند مزیت مهم دارد:

  1. باعث می‌شود تا آگاهی مردم نسبت به محصولات شما بیشتر شود.
  2. در صورت ارائه اطلاعات مناسب، اعتماد مشتری را جلب می‌کند.
  3. باعث بهبود سئوی سایتتان شده و در نتیحه ورودی‌های بیشتری را برایتان به همراه دارد.
  4. فضایی مناسب را برای مشتری ایجاد می‌کند تا بتواند محصول مورد نظرش را بررسی کند.
  5. وفاداری مشتریان را نسبت به شما بیشتر خواهد کرد.

نکات مهم در تولید محتوای محصول

در محتوای محصول باید به طور کامل به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید، آن را به طور کامل توصیف کنید و ویژگی‌های آن را بنویسید.  با اینکار یک تصویر ذهنی از محصول را در ذهن او ایجاد خواهید کرد. همچنین تصویر واقعی از محصول مورد نظرتان را در اختیار او قرار دهید تا بتواند دید مناسبی را نسبت به آن داشته باشد. در یک کلام خود را به جای مشتری بگذارید و بر آن اساس محتوای مورد نظرتان را تولید کنید. اما به جز این موارد نکات دیگری نیز وجود دارد که رعایت آنها به بهتر شدن مطالب سایتتان کمک می‌کند. بهتر است قبل از شروع به تولید محتوا  محصولاتتان این نکات را در ذهن خود بسپارید:

توجه به جزئیات محصول

نگاهی به مشخصات محصول مورد نظرتان بیاندازید و در مورد آن دقیق شوید. محصول را لمس کنید، قسمت‌های مختلفش را بررسی کنید و در نهایت ویژگی‌هایی که احساس می‌کنید از نظر مشتری مهم است، را در محتوای خود جای دهید. سعی کنید همه جزئیات را در نظر بگیرید. به عنوان مثال در مورد یک لباس نوع دکمه، بریدگی، شکل یقه و دوخت‌ها را نیز در میان جملات محتوای خود بگنجانید.

توجه به جزئیات محصول

شناخت مخاطبان هدف

قدم دوم در تولید محتوا شناخت مخاطبان هدف است. قرار است برای چه کسانی بنویسید؟ دغدغه‌های آنها چیست و لحنتان باید چگونه باشد؟ همه این موارد در نوع محتوای محصولی که قرار است تولید کنید، تاثیرگذار است. به عنوان مثال برای نوشتن محتوا در زمینه لباس نوزاد باید به عدم حساسیت پارچه، کیفیت و طول عمر بالای آن که مطمئنا برای مادران اهمیت دارد، بپردازید، چرا که مخاطبان این گروه از محصولات مادران باردار یا افرادی هستند که به تازگی صاحب نوزاد شده‌اند.

تصاویر واقعی

سعی کنید به جز تصاویر اصلی محصول، در میان پاراگراف‌های محتوا نیز تصاویری را قرار دهید. اینکار باعث شناخت بیشتر مشتری از محصول شما خواهد شد. از زوایای مختلف محصول تصاویری را ثبت کنید و درون صفحه مربوط به آن جای دهید. کاربر باید بداند که برای چه چیزی هزینه می‌کند و چه چیزی در انتظار اوست.

اشاره به مزایای محصول

برای جلب بیشتر مشتریان خود به زوایای مثبت آن بپردازید. نکاتی را ارائه دهید که به مخاطبان حس تمایز و بهره‌مند شدن از یک محصول متفاوت را القا می‌کند. این مشتری پس از خرید محصول چه مزیت‌هایی را به دست خواهد آورد؟ ویژگی‌های برجسته آن محصول چیست و چگونه می‌تواند باعث تحول زندگی او شود؟

کلمات هیجان انگیز

در نوشتن محتوای محصول باید احساسات مشتری را برانگیزید. برای اینکار باید از کلمات هیجان انگیز استفاده کنید تا مخاطب را تحریک به خرید کند. می‌توانید نحوه تولید محتوای محصول را به صورت داستان ارائه دهید و از کلماتی مانند بهترین، جذابترین و … استفاده کنید.

خوانایی محتوا محصول

خوانایی محتوا

خوانا بودن محتوا یکی از مواردی است که باعث می‌شود مخاطب محتوای شما را راحت‌تر بخواند. نباید از کلمات و جملات خسته کننده در محتوای محصول استفاده کنید. از پاراگراف و جملات کوتاه استفاده کنید و علائم نگارشی را در این زمینه رعایت کنید. استفاده از متون رنگی و بولد نیز می‌تواند به خوانایی بیشتر محتوای شما کمک کند.

منابع مختلف

می‌توانید از منابع معتبر مختلف برای ایده‌برداری از محتوای محصولات استفاده کنید. این منابع کمک می‌کنند تا جمله بندی و ساختمان کلی محتوا را بشناسید و از آنها در تولید محتوای خود استفاده کنید. البته باید منابع کاملا معتبر باشند.

چک کردن اصول سئو

پس از نوشتن کامل متن محصول، باید آن را بار دیگر بررسی کنید. آیا اصول سئو را در محتوای خود رعایت کرده‌اید؟  از این طریق می‌توانید خود را در میان نتایج جستجوی کاربر قرار دهید و کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنید. رعایت اصول سئو بر اساس الگوریتم‌هایی که گوگل تعیین کرده، ترافیک ورودی بالایی را به سایت شما خواهد داشت.

سفارش تولید محتوا

برای آنکه یک کسب و کار بتواند محتواهای محصول خود را به درستی تولید کند، نیازمند استخدام نویسندگانی است که تجربه بالایی در این زمینه برخوردار باشند. اما راه دیگر برون سپاری محتواهاست. شما می‌توانید از تیم‌های تولید محتوا مانند سرومارکتینگ که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید و کلیه مراحل تولید محتوا را به آنها بسپارید. در سرومارکتینگ کارشناسانی مشغول به فعالیت هستند که به شما در این زمینه مشاوره می‌دهند و در نهایت محتواهایی کاملا سئو شده و بر اساس تقویم محتوایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *