اصول سئو در تولید محتوا که باید بدانید

همان طور که همیشه گفته‌ایم، تولید محتوا بخش بسیار مهمی در سئو سایت را برعهده داشته و به عنوان یکی از ستون‌های موفقیت وب سایت از نظر کاربران و ربات‌های گوگل است. از این روی باید تمامی نکات و از جمله اصول سئو در تولید محتوا را به خوبی مورد توجه قرار داده و در تولید محتوا و انتشار آن، به کار بست. در این صورت بالاترین سطح بهره‌برداری از محتواهای وب سایت خود را تجربه کرده و فرصت آن را خواهید داشت تا از رقبا پیشی بگیرید.

در این محتوا قصد داریم که نگاهی به اصول سئو در تولید محتوا و چند و چون آن بیندازیم. با ما همراه باشید.

اصول سئو در تولید محتوا

پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که پررنگ‌ترین عنصر سئو در یک وب سایت برای رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایچ سرپ گوگل، تولید محتوا است. از این روی لازم است که کارشناس تولید محتوا، بهترین دانش و توان خود را در تولید یک محتوای درجه یک و منحصر به فرد، به کار بگیرد. چنین محتوایی، نه تنها وب سایت را به سمت نتایج برتر در رده بندی گوگل سوق می‌دهد، بلکه باعث خواهد شد تا کاربران نیز تعامل بهتری با صفحه را تجربه کنند.

اما ببینیم اصول تولید محتوا برای سایت منطبق با استانداردهای سئویی، کدام‌اند.

محتوا سئو شده

تحقیق کلمات کلیدی هدفمند

برای آن که کارشناس تولید محتوا بتواند به خوبی یک محتوای هدفمند و موثر تولید کند که با اصول سئو منطبق بوده و به رتبه خوبی نیز در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو دست یابد، باید تحقیق کلمات کلیدی پیش از آن به درستی انجام بپذیرد. با این حساب اقدام کارشناس سئو برای تحقیق کلمات کلیدی، خوراک اولیه لازم جهت تولید محتوا را ارائه کرده و تولیدکننده محتوا، پس از آن می‌تواند یک محتوای کاربردی و در عین حال سئو محور تولید کرده و به مرحله انتشار برساند.

انتخاب تیتر اصلی هوشمندانه

تیتر اصلی محتوای سئو شده باید هوشمندانه انتخاب شده و حاوی کلمه کلیدی اصلی مطلب نیز باشد. شما ممکن است بعد از مدتی به صلاحدید مدیر سئو، نیاز به تغییر تیتر اصلی صفحه محتوای خود داشته باشید.

انتخاب تیترهای دو و سه مناسب

به همین ترتیب انتخاب تیترهای دو و سه (H2 و H3) با در نظر گرفتن کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی ثانویه انجام می‌شود. دقت داشته باشید که تیترهای دو و سه، مورد توجه ربات‌های گوگل قرار داشته و لازم است که کارشناس تولید محتوا در تیتربندی محتوای خود، حتما عبارات پرجستجو و کلمات کلیدی را با هنرمندی و هوشمندی به کار بگیرد.

بهینه‌سازی عنوان صفحه سئومحور

عنوان صفحه در نتایج جستجو به مخاطب نشان داده شده و یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود کاربر روی محتوای وب سایت شما، کلیک کند. از این روی یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید محتوانویس در فرایند تولید محتوا رعایت کند، انتخاب عنوان صفحه هوشمندانه و مبتنی بر کلمه کلیدی صفحه است.

سئو تولید محتوا با وین کانتنت

توضیحات متا سئو شده

به علاوه توضیحات متا نیز در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شده و اصولی و جذاب بودن آن، باعث جذب مخاطب و ترغیب او به کلیک کردن خواهد شد. به یاد داشته باشید که اگر شما توضیحات متا را به خوبی انتخاب نکرده باشید، ممکن است که گوگل تکه‌ای از متن صفحه را به جای آن، به نمایش دربیاورد. از این روی دقت و توجه کافی برای درج توضیحات متا به کار بسته و حتما از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مهم دیگر در آن استفاده کنید.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی با چگالی مناسب

اگر چه یک محتوای سئو شده باید دارای کلمات کلیدی اصلی و فرعی باشد؛ اما این هرگز به معنای آن نیست که محتوانویس باید صفحه محتوای خود را با بمباران کلمات کلیدی مواجه سازد. کیورد استافینگ، اتفاقی است که با زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی، رخ داده و بدتر به جای بهبود رتبه بندی، امتیاز منفی برای صفحه محتوایی شما به حساب خواهد آمد. از این روی لازم است که حتما چگالی مناسب کلمات کلیدی را در صفحه محتوایی خود رعایت کرده و از به کار بردن پشت هم و انبوه کلمات کلیدی، جدا پرهیز کنید.

پرهیز از گزافه گویی

هر گونه گزافه گویی یا توضیح بدیهیات، باعث خستگی مخاطب شده و ارزش محتوای شما را نیز کاهش خواهد داد. از این روی برای رعایت اصول سئو در تولید محتوا، هرگز گزافه گویی نداشته باشید. ممکن است محتوای شما کوتاه به پایان رسیده و نتوانید به لحاظ تعداد کلمات، مقدار قابل توجهی برای آن در نظر بگیرید؛ اما این نباید هیچ وقت باعث شود که برای به درازا کشاندن محتوا، بدیهیات را توضیح داده یا مواردی را عنوان کنید که ارزش بازگو کردن ندارند. به خاطر داشته باشید که گزافه گویی، باعث خستگی مخاطب شده و ممکن است به کلی از دنبال کردن محتوای شما منصرف شده و به سراغ وب سایت دیگری برود.

استفاده از جدول و بولت

به یاد داشته باشید که محتوا نباید به هیچ وجه، یکنواخت پیش رفته و مطالعه آن برای مخاطب، کسل کننده باشد. از این روی تا حد امکان از جدول یا بولت گذاری در محتوای خود استفاده کنید. به این شکل دنبال کردن محتوا برای مخاطب شما نیز جذاب‌تر بوده و می‌تواند بخشی از اطلاعات را با یک نگاه گذرا، در همان بدو امر، به دست بیاورد.

سئو محتوا

اعتباربخشی به محتوا

سعی کنید از روش‌های مختلف برای اعتباربخشی به محتوای خود استفاده کنید. به طور مثال اگر محتوای صفحه شما درباره یک موضوع پزشکی است، از یک پزشک نقل قولی داشته یا بخشی از محتوای صفحه خود را با ارجاع به یک وب سایت معتبر و مشهور، چون وب سایت بهداشت جهانی (CDC)، پیش ببرید. به این شکل محتوای شما، ارزش و اعتبار بیشتری به خود گرفته و بار علمی بالاتری به دست می‎آورد. این باعث خواهد شد تا مخاطب اعتماد بهتری به محتوای صفحه شما داشته و برای رسیدن به پاسخ خود، به سراغ وب سایت‌های دیگر نرود. به این شکل الگوریتم‌های گوگل نیز امتیاز بالاتری به صفحه وب سایت شما می‌دهند.

استفاده مناسب از تصاویر و ویدیو

اصول سئو در تولید محتوا، به بخش کلمات و واژه‌ها محدود نشده و باید به خوبی از فرصت تصاویر و ویدیو نیز برای جذب مخاطب و اغنای الگوریتم‌های گوگل استفاده کنید. انتخاب درست آلت تصاویر و همین طور به کار بردن پادکست، ویدیو و … نیز هر یک به نوعی در نتیجه نهایی، موثر هستند.

غنا بخشیدن به محتوا

در نظر داشته باشید که در قالب فعلی رقابت وب سایت‌ها و همین طور نحوه آنالیز الگوریتم‌های گوگل، غنای محتوایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مخاطب نسبت به گذشته به مراتب هشیارتر شده و در صورتی که محتوای شما ارزش و بار کافی را نداشته باشد، خیلی زود از صفحه خارج شده و به سراغ وب سایت دیگری خواهد رفت. به همین ترتیب ربات‌های گوگل نیز بار کم ارزش محتوایی را تشخیص داده و این باعث کم شدن اعتبار صفحه وب سایت شما خواهد شد.

کلام آخر

در بالا به معرفی اصول سئو در تولید محتوا پرداختیم و دیدیم که چطور رعایت اصول سئو در محتوا، در نتیجه نهایی فعالیت وب سایت موثر خواهد بود. شما چه موارد دیگری را به لیست بالا اضافه می‌کنید که در اصول تولید محتوا برای سایت، موثر باشند؟ این موارد را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران وب سایت به بحث و اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *